خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی ساری خبر داد:

تولید 457 تن عسل در ساری

asdasd
کد خبر : ۸۴۳۲۳۳

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری از تولید 457 تن عسل در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،رضا پورفلاح با بیان اینکه کندوی زنبور عسل، علاوه بر عسل، محصولات و فرآورده های متنوعی مانند، زهر زنبور عسل، موم، بره موم، ژل رویال و گرده گل دارد که به لحاظ ارزش اقتصادی و درمانی در مرتبه بالاتر از عسل قرار دارند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری ادامه داد: زهر زنبور عسل در درمان بیماریهای سیستم ایمنی کاربرد دارد و بره موم یا Bee glue خاصیت آنتی بیوتیک طبیعی را دارد، این ماده یکی از محصولات کاربردی و مفید زنبور عسل است که از مقادیر مختلف موم زنبور و رزین ها تشکیل می شود، ژل رویال، ماده غذایی لاروها در سه روز اول زندگی است این ماده غذایی، ارزش افزوده بسیار بالایی دارد و در جلوگیری از آلزایمر، فشار خون، تصلب شرائین و سرطان موثر است که بسیار مغذی و نیرو بخش بوده و به عنوان غنی‌ترین ماده مغذی بیولوژیک شناخته شده است.

این مسئول با اشاره به تولید 457 تن عسل در این شهرستان، گفت: امسال 503 زنبوردار  این شهرستان و 52 هزار و 768 کلنی در سرشماری زنبور عسل در این شهرستان شرکت کردند.

وی به باغداران تأکید کرد: ارزش اقتصادی گرده افشانی زنبور عسل، بسیار بیشتر از عسل و موم تولید شده توسط این حشره است، به همین دلیل در برخی کشورها به صاحبان کندوهای عسل، برای استقرار کندو در باغها و مزارع مبالغ بالایی پرداخت می شود.

پورفلاح با بیان اینکه اینکه پرورش گل و گیاه، قارچ، داروهای گیاهی و به ویژه تکثیر و پرورش زنبور عسل از فعالیت هایی است که زمینه بالقوه ای برای ایجاد اشتغال دارد، اضافه کرد: پرورش زنبور عسل یکی از کم هزینه ترین راه ها برای ایجاد اشتغال و کسب درآمد خانوادگی است که با قابلیت هایی بالایی که دارد می‌تواند کمک بزرگی به اقتصاد خانواده باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز