خبرگزاری کار ایران

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیز داری مازندران- ساری :

زراعت چوب در مازندران آغاز می شود

asdasd
کد خبر : ۸۴۲۸۳۳

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیز داری مازندران -ساری براساس برنامه ریزی طرح نهضت سبز نهال کاری در 600 هکتار از اراضی جنگلی و 250 هکتار در سایر اراضی در اختیار منابع طبیعی برای زراعت چوب اجرایی انجام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از ساری،سید محسن موسوی تاکامی ظهر پنجشنبه در حاشیه اجرای طرح"  نهضت سبز " اظهار داشت: در راستای توجه بیشتر به موضوع درخت و درخت کاری و حفظ طبیعت، 14میلیون اصله نهال در کشور به طور همزمان غرس می شود، که در 11 شهرستان استان برنامه ریزی های مربوطه صورت گرفت ودر مرکز استان این طرح به طور ویژه این مراسم در ساری انجام شد.

وی با بیان اینکه در استان مازندران عرصه هایی که قابلیت کاشت نهال را دارند شناسایی کردیم ،افزود: براساس برنامه ریزی طرح نهضت سبز نهال کاری در 600 هکتار از اراضی جنگلی و 250 هکتار در سایر اراضی در اختیار منابع طبیعی برای زراعت چوب اجرایی  انجام خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیز داری مازندران- ساری  گفت: در سال 98 بیش از  500 هزار اصله نهال اوکالیپتوس و صنوبر در قالب طرح زراعت چوب درمازندران کاشته می شود که 90 درصد از این نهال را صنوبر تشکیل می دهد.

موسوی  با بیان اینکه نهال کاری امروز از جمله اقدامات موثر در توسعه فضای سبز محسوب می شود، از مردم استان خواست از این طرح مشارکت و حمایت کنند.

وی  با بیان اینکه بهره برداری تعطیل شده است اما حفاظت از  800 هزار هکتار جنگل و 400 هزار مرتع به تنهایی امکان پذیر نیست، افزود: اداره کل مازندران- ساری، 13 شرکت مجری دارد که در عملیات های حفاظتی کمک می کنند تا این انفال که متعلق به مردم است را به نحو شایسته حفظ کنیم.

موسوی تاکامی گفت:حدود 500 هزار اصله نهال را برای توسعه فضای سبز پیش بینی کردیم و قطعاً این نهال ها در اختیار نهادهای دولتی و غیردولتی و سمن ها و مردم قرار خواهد گرفت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز