خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن معلولان مازندران:

مسئولان قانون حمایت از معلولان را دقیق اجرا کنند

asdasd
کد خبر : ۸۴۲۲۸۵

رئیس انجمن معلولان مازندران با بیان اینکه مسئولان قانون حمایت از معلولان را دقیق اجرا کنند،گفت:مشکلات مروبوط به مناسب سازی معابر،حمل و نقل و درون شهری و برون شهری همچنان باقی است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از ساری،اسدالله دلاویز صبح امروز چهارشنبه در مراسم روز جهانی معلولان، اظهار داشت: تصویب قانون حمایت از معلولان بسیاری از مشکلات این قشر از جامعه را حل و یا کم می کند ولی برغم پیش بینی زمان 6 ماه برای تصویب آیین نامه ها متاسفانه پس از گذشت دو سال ،فقط سه آیین نامه تصویب شد.

وی با اشاره به تحریم آن را مزید بر علت دانست و افزود: بسیاری از مشکلات این قشر افزون شد ،با پیگیری های متعدد جامعه معلولان ،آیین نامه های قانون جامعه معلولان تهیه شد و بودجه قانون در آخرین لحظات سال گذشته تصویب شد اما با همه ی این اقدامات ،بودجه تعیین شده به سازمان های بهزیستی پرداخت نشده است.

رئیس انجمن معلولان مازندران با بیان اینکه اکثر مفاد قانون جامعه معلولان یا اجرا نشده و یا از سوی دستگاه ها ی اجرایی با موانع مواجه شده است ،گفت: مشکلات مروبوط به مناسب سازی معابر،حمل و نقل و درون شهری و برون شهری همچنان باقی است.

وی با بیان اینکه بسیاری از معلولان در پرداخت اجاره مسکن دچار مشکل هستند ،افزود: در شرایط فعلی که قیمت بنزین افزایش یافته معلولان بدون خودرو امکان حضور در جامعه را ندارند و هزینه های هنگفتی را برایشان در بر خواهد داشت.

دلاویز با بیان اینکه جامعه هدف بهزیستی حتی در تهیه لوازم بهداشتی و ضروریات زندگی نیز با مشکل مواجه هستند، تاکید کرد:مسئولان قانون حمایت از معلولان را دقیق اجرا کنند.

وی اصلاح سامانه حمل و نقل شهری،ایجاد و دسترسی و مناسب سازی معابر عمومی را از جمله مفاد آیین نامه حمایت از معلولان برشمرد و بر اجرای آن تاکید کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز