خبرگزاری کار ایران

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد:

احتمال ادامه فاز اول بیماری آنفلونزا در کشور تا سه هفته دیگر / مردم هشدارها را جدی بگیرند

asdasd
کد خبر : ۸۴۰۳۰۱

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران درباره ماندگاری بیماری آنفلوانزا درکشور و استانهای مختلف ازجمله مازندران گفت: حدس ما این است که فاز اول بیماری آنفولانزا تا دو- سه هفته به همین شدت ادامه داشته باشد از این رو مردم باید هشدارهای ایمنی را جدی بگیرند.

به گزارش خبرنگار ایلنا،حامد روحانی زاده با اشاره به این که برای پیشگیری وکاهش عوارض بیماری آنفولانزا؛ واکسیناسیون افراد درمعرض خطر توصیه می شود، گفت:  زمان مناسب برای این کار  اواخرشهریور و اوایل مهر هر  سال است.از طرف دیگر  تزریق واکسن آنفولانزا برای همه مردم توصیه نمی‌شود اما از این حیث مهم است که به افراد مصونیت داده  و شدت بیماری را بعد از مبتلاشدن کمتر می کند.

وی  با تاکید براین که تزریق واکسن باید با تایید پزشک انجام شود، افزود : افرادی که لازم است واکسیناسیون شوند شامل : افراد بالای 65 سال ، افراد دارای بیماری های زمینه ای ، افراد دارای ضعف ایمنی، شیمی درمانی ، سرطان ، کودکان پرخطر وکودکان زیر سه وچهار سال هستند که جزو گرو ه های پرخطر محسوب می شوند.

وی گفت: همه گیری این بیماری تا اسفندماه ادامه خواهد داشت و توصیه ما این است که افراد پرخطر می‌توانند به پزشک خانواده یا پزشک خود مراجعه و واکسن را تزریق کنند تا درماه‌های آتی دچارمشکل نشوند و یا مشکلات این بیماری کمتر آزارشان دهد.

روحانی‌زاده با بیان این مطلب که تاخیر در مراجعه و خود‌درمانی، ریسک مرگ ومیر را افزایش می‌دهد، خاطرنشان می‌سازد:  داروهای لازم برای بیماری آنفولانزا فراهم و در اختیار مراکزبهداشتی ودرمانی قرار داده‌ایم و بیمارستان‌ها نیز تخت‌هایی را برای بیماران مبتلا اختصاص داده‌اند و برای بیماران تنفسی نیز دراورژانس‌ها فضای مشخصی برای ویزیت پیش‌بینی شده است.

استان مازندران درفهرست 12 استانی است که بیماری آنفولانزا درآن شدت یافته ودهها نفررا زمین گیر کرده وتاکنون 6 نفر را به کام مرگ کشانده است؛ طبق گفته این مقام مسئول در استان  از روزهای پایانی شهریور تاکنون 350 نفر مبتلا به بیماری‌های حاد تنفسی دراستان اعلام شده‌اند که از318  نفرنمونه‌گیری و54  نفرشان مبتلا به آنفولانزا نوع A  تشخیص داده شده‌اند وتاکنون 10 نفربه دلیل بیماری های تنفسی فوت شده اند که ابتلای 6 نفربه آنفلوانزا تایید شده است.

تاکنون آخرین آمارفوتی‌های آنفلوانزا درکشور  15 نفراعلام شده  که شاید این آمار در روزهای آینده روبه افزایش برود. براساس گزارش وزارت بهداشت شیوع این بیماری مختص به ایران نیست و تمام منطقه خاورمیانه و حتی برخی ازکشورهای اروپایی را دربرگرفته است.

استانهای قزوین، آذربایجان شرقی وغربی، کرمانشاه، تهران ، اصفهان، سمنان ومازندران وگلستان بیشترین تعداد مبتلایان به بیماری آنفولانزا را به خود اختصاص داده اند که  بالاترین آمارفوتی ها مربوط به استان‌های تهران، مازندران و آذربایجان شرقی بود.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز