خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران خبر داد:

درخواست برای استقرار دبیرخانه اورآسیا در مازندران

asdasd
کد خبر : ۸۴۰۰۱۸

استاندار مازندران گفت:درخواست استقرار دبیرخانه اورآسیا را در مازندران ارسال کردیم و برخی هماهنگی های لازم صورت گرفت و برای تحقق این مهم آماده ایم. ‎

به گزارش خبرنگار ایلنا،احمد حسین زادگان، استاندار مازندران در جلسه مشترک ستاد تسهیل و تنظیم بازار استان که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، با بیان این که رونق تولید دغدغه اصلی نظام و دولت است و در شرایط تحریم؛ تسهیلاتی به این منظور ارائه شده که در چهل سال اخیر بی سابقه بوده است، گفت: عمده مشکلات این بخش با اراده، تلاش و مشارکت همه دستگاه های مسئول و یانک های عامل حل می شود و ضرورت دارد در راستای منویات رهبری معظم انقلاب همه برای رونق تولید و اشتغال پای کار بیایند.

 استاندار با اشاره به این که استفاده از معافیت گمرکی اتحادیه اورآسیا یک مزیت و فرصت مغتنم است و با مدیریت و جدیت باید به این موضوع ورود کرد، یادآور شد: درخواست استقرار دبیرخانه اورآسیا را در مازندران ارسال کردیم و برخی هماهنگی های لازم صورت گرفت و برای تحقق این مهم آماده ایم.

مقام عالی دولت در استان با اشاره به این که مجوز تنظیم بازار پرتقال شب عید کشور را کسب کردیم، عنوان داشت: برآنیم تا با ذخیره سازی ضمن تنظیم عرضه در مقطع شب عید، از باغداران نیز حمایت کنیم.

استاندار مازندران ورود صادرکنندگان به بخش مرکبات را مهم ترین راهبرد بخش کشاورزی مازندران دانست و تاکید کرد: با ورود صادر کنندگان و صادرات مرکبات مازندران به کشورهای حاشیه خزر و دیگر نقاط که نیاز آن نیز در بازارهای خارجی وجود دارد، به راحتی می توان از این شرایط خارج شد.

حسین زادگان  کمک وزارت صنعت برای مدیریت و تنظیم بازار مرکبات را خواستار شد و گفت: نیاز است وزارت صنعت صادرکنندگان را به این بخش هدایت کند و از طرف دیگر با تقویت پایانه ها، امکان صادرات را فراهم نماید.

وی به ظرفیت 1000 هکتاری اراضی بانک زمین در شرق استان برای ایجاد شهرک صنعتی اشاره کرد و افزود: هماهنگی های اولیه در این خصوص صورت گرفته و انتظار داریم وزیر صنعت برای نهایی کردن آن ما را همراهی کنند.

استاندار ادامه داد: تحقق این طرح به توسعه شهرک صنعتی استان و بندرامیرآباد که در مجاورت آن قرار دارد کمک می کند.

وزیر صنعت صبح روز پنجشنبه سفر دو روزه اش به مازندران را آغاز کرد. بازدید از چند واحد صنعتی در غرب مازندران، شرکت در افتتاحیه نخستین جشنواره کیوی استان، افتتاح اولین برج صنفی کشور در بابل و شرکت در نشست ستاد تسهیل و تنظیم بازار استان از برنامه های روز نخست سفر رضا رحمانی به این استان بود.

وزیر صنعت فردا هم علاوه بر دیدار و گفت و گو با نماینده ولی فقیه در مازندران، دو واحد تولیدی را افتتاح کرده و از بندر امیرآباد بازدید خواهد کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز