خبرگزاری کار ایران

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران:

مهم ترین معیار در ارزیابی شهرداران نحوه رسیدگی به زباله و پسماند استان می باشد

asdasd
کد خبر : ۸۳۹۶۲۸

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران گفت:مهم ترین معیار در ارزیابی شهرداران نحوه رسیدگی به زباله و پسماند استان می باشد و دپو زباله در محدوده شهری و دفع غیراصولی زباله و عدم توجه به اجرای طرح های مورد تاکید در این راستا از مولفه های ارزیابی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا،مهدی رازجویان، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران در همایش شهرداران، بخشداران و مدیران صنعت با شرکت های دانش بنیان برای هماهنگی در خصوص برگزاری رویداد مدیریت پسماند و محیط زیست با اشاره به اینکه زباله و پسماند دغدغه جدی و مهم استان است، افزود: در استانی زندگی می کنیم که مملو از مواهب خدادادی همچون کوه، جنگل و دریا می باشد که قیمت ریالی نمی توان برای آن در نظر گرفت لذا باید با صیانت از محیط زیست و مواهب خدادادی به  سوی فردایی بهتر و توسعه ای پر رونق تر از گذشته گام برداشت.

معاون استاندار مازندران اظهار کرد: سازمان های مردم نهاد به عنوان چشم بیدار جامعه می توانند بازوان توانمندی برای شهرداران و دستگاه های اجرایی باشند. لذا نگاه گذشته به بهره گیری از مشارکت اجتماعی باید اصلاح و متحول شود، چراکه دولت تدبیر و امید به این حوزه نگاه جدی دارد.

وی تصریح کرد : سمن ها به عنوان یک بازو می توانند در توسعه استان به ویژه اجرای طرح مازندران پاک و مدیریت پسماند نقش داشته باشند. لذا در تصمیم گیری های اجرایی، مشارکت مردم یک گام بلند برای توفیق است.

راز جویان با اشاره به اینکه مازندران سالانه میزبان گردشگران فراوانی است، خاطرنشان کرد: باید در کنار مردم و سمن ها برای بهره گیری از حضور و نقش گردشگران نیز در راستای مدیریت پسماند برنامه داشته باشیم.

وی گفت: ساماندهی و مدیریت پسماند از دغدغه ها و تاکیدات استاندار است که در این راستا جلسات متعددی برگزار شد و تفاهمنامه های فراوانی امضا گردید و اعتبارات فراوانی جذب شد و شرکت های دانش بنیان زیادی حضور پیدا نمودند و اعتبارات مناسبی با محوریت فعالیت های دانش بنیان تا سقف ۱ میلیارد و قابل توسعه به میزان ۳۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد : مهم ترین معیار در ارزیابی شهرداران نحوه رسیدگی به زباله و پسماند استان می باشد و دپو زباله در محدوده شهری و دفع غیراصولی  زباله  و عدم توجه به اجرای طرح های مورد تاکید در این راستا از مولفه های ارزیابی است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز