خبرگزاری کار ایران

با حضور رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت؛

نخستین پروژه استارتاپی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مازندران رونمایی شد

asdasd
کد خبر : ۸۳۹۴۰۸

رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور نخستین پروژه استارتاپی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مازندران رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،حسین وطن پور، رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور با بیان اینکه دانشجویان برای فعالیت خلاقانه و فناوری در دانشگاه ها باید اجازه آزمایش و خطا را داشته باشند، گفت: اگر دانشجویی با خراب شدن یکی از تجهیزات آزمایشگاهی مجبور به خریداری و تهیه آن باشد نمی توانند با انگیزه لازم فعالیت خلاقانه  را انجام دهد.

وی پژوهش را مقدمه فناوری دانست وافزود: برخی از افراد فکر می کنند که دانشگاه نسل سوم یعنی در آن به آموزش و پژوهش توجه نشود درحالی که مسیر فناوری از پژوهش آغاز می شود.

وطن پور ادامه داد: فردی می تواند در حوزه فناوری موفق باشد که فردی پژوهش گرو خلاق باشد زیرا در فناوری فرد قرارنیست که کپی کند.

رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور با بیان اینکه پروژه های پژوهشی و پایان نامه ها باید پیوست فناوری داشته باشد، گفت: در سال های اخیر در حوزه آموزشی و پژوهشی اقدامات خوبی شده است به طوری که امروزه کشور ما جزو ۱۶ کشور دنیا و رتبه اول منطقه در حوزه پژوهش است.

وی با بیان اینکه کشور ما در حوزه پژوهشی از کشورهای ترکیه و مصر سبقت گرفته و در حال حاضر فاصله زیادی با آن ها دارد، افزود: با توجه به فراهم آوردن زیرساخت های لازم در حوزه آموزشی و پژوهشی در کشور در سال های آینده کشورما جزو ۱۴ کشور برتر جهان در حوزه پژوهشی می شود.و

وطن پور با بیان اینکه در حوزه مقالات پژوهشی ارتباطات بین المللی کم است، گفت: متاسفانه پرپوزال های ما خریدار بین المللی ندارد بنابراین باید پرپوزال هایی تهیه شود که بتوان همکاران بین المللی را جذب کرد.

رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور بر توجه به پژوهش هایی که قابلیت تجاری سازی را دارد تاکید کرد و ادامه داد: فناوری در دنیا شاخص هایی دارد که کشور ما در حوزه نیروی انسانی توانسته به جایگاه خوبی برسد و برای موفقیت در این حوزه باید به سایر شاخص ها توجه ویژه ای شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز