خبرگزاری کار ایران

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران:

واگذاری امور به بخش خصوصی،سیاست جدید سازمان آموزش فنی و حرفه ای/بانک ها بیشتر از عملیات بانکی به بنگاه داری روی آورده اند

asdasd
کد خبر : ۸۳۹۱۸۱

سید حسین درویشی گفت:"سیاست سازمان آموزش فنی و حرفه ای در دوره جدید واگذاری امور به بخش خصوصی و تقویت مشارکت های اجتماعی است." یعنی این که امور مرتبط با آموزش ها را به اهلش بسپاریم و از بنگاه های اقتصادی کمک بگیریم.

"حسین درویشی" در گفت و گوی اختصاصی با ایلنا گفت:"سیاست سازمان آموزش فنی و حرفه ای در دوره جدید واگذاری امور به بخش خصوصی و تقویت مشارکت های اجتماعی است." یعنی این که امور مرتبط با آموزش ها را به اهلش بسپاریم و از بنگاه های اقتصادی کمک بگیریم.

وی ادامه داد:" ارایه آموزش های فنی وحرفه ای در دانشگاه ها و پادگان ها و سایر مراجع با همکاری آنها؛ جنبه ای از تعامل فیمابین است. 

مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای مازندران در پاسخ به این سوال که آیا آموزش ها منجر به اشتغال جوانان می شود و با چه مکانیسمی، گفت:" درست که انتظارمی رود آموزش منجر به اشتغال جوانان گردد؛ اما لازم است که در کنار آموزش ها،تولید واشتغال را نیز تعریف نماییم.

 این مقام مسئول در اداره کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران در خصوص تحریم ها و آثار و هزینه های آن در برنامه ریزی های کمی وکیفی آموزش های فنی وحرفه ای عنوان کرد:" نمی توان منکر آثارتحریم ها بود؛ از این رو با توجه به ظرفیت هایی که در بخش های اقتصادی و اجتماعی وجود دارد؛ سازمان ها و نهادها را به مشارکت در برنامه های فنی و حرفه ای دعوت می‌نماییم.

درویشی از موازی کاری در ارایه آموزش ها از سوی برخی وزارتخانه ها انتقاد کرد و درعین حال به تدوین سند مهارتی داشت  و گفت: این سند به ما کمک خواهد کرد تا آموزش هایی مبتنی برنیازهای هرمنطقه ارایه دهیم.

وی نتوانست منکر وضعیت بحرانی کارخانه های استان مازندران شود و گفت: "ما از ارایه آموزش های صنعتی غافل نشده ایم لیکن، مزیت های استان مازندران برای آموزش ها؛ بخش های کشاورزی، گردشگری و حوزه های مربوط به صنایع دریایی است.

درویشی با اشاره به محدودیت های استخدام در دستگاه های دولتی؛ مهارت آموزی  در رشته های فنی و حرفه ای را منجربه اشتغال جوانان دانست و گفت:" در رشته های جدید فنی وحرفه ای  ۱۸ آیین نامه و استاندارد جدید تعریف کرده ایم.

به گفته وی بخش خصوصی امسال ۴ میلیون و ۳۵۰ هزارنفر ساعت و بخش دولتی تعهد آموزش دو میلیون و۶۳۵ هزارنفررا برعهده گرفته است.

"درویشی" تلویحا از عملکرد بانک ها در قبال جامعه انتقاد  کرد و گفت: بانک ها بیشتر از عملیات بانکی به بنگاه داری روی آورده اند و اگر تسهیلات ارزان قیمت به مهارت آموزان اعطا گردد؛ آنان می توانند مهارت خود را به عرصه تولید و اشتغال زایی منتقل نمایند.

وی گفت: مسئله این است که ما آموزش های لازم را میدهیم و مهارت های مختلف به جوانان منتقل می شود؛ آیا نباید عرصه ای باشد که مهارت خود را نمایان کنند؟ این افراد با هزینه ۴۰ میلیون تومان می توانند ضمن خرید تجهیزات، برای خود اشتغال پایدار ایجاد کنند؛ این نوع شغل درصنعت، ۲۰۰ میلیون‌رتومان بودجه لازم دارد؛ به نظر شما این آموزشها قابل دفاع نیستند.

به گفته "درویشی" در سال جاری ۸ مرکز مدیریت مهارت آموزی در دانشگاه های استان ایجادشده و در هفته مهارت ۳۰ آموزشگاه آزاد فنی وحرفه ای با رویکرد آموزش های صنعتی، فنی و گردشگری افتتاح شدند.ضمن این که استانداردهای لازم برای آموزش دکل بندان شهرستان گلوگاه تدوین و آموزش داده شد.

وی درپایان صحبت های خود از راه اندازی مرکز بوم گردی در شهرستان رامسر خبر داد و آثار مثبت توسعه صنعت گردشگری از جمله اشتغال زایی و جلوگیری از مهاجرت روستاییان و عمران و آبادانی روستاها را تشریح کرد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز