خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرائی خانه کارگر استان مازندران:

قانون هدفمند کردن یارانه ها هیچ نفعی برای تولید و اشتغال نداشته است

asdasd
کد خبر : ۸۳۸۰۵۵

در مراسمی که به مناسبت 29 آبان، سالروز تصویب قانون کار در محل خانه کارگر قائمشهر برگزار شد، نماینده کارگران استان مازندران نگرانی شدید تشکیلات خانه کارگر نسبت به و خامت معیشت جامعه کارگری و بازنشستگان تامین اجتماعی را اعلام کرد.

به گزارش ایلنا، "نصرالله دریابیگی" در مراسم تصویب قانون کار که در محل خانه کارگر شهرستان قائم شهر برگزار گردید با اشاره به مخالفت تشکیلات خانه کارگر در مورد هدفمند شدن یارانه ها و افزایش قیمت بنزین و تبعات ناشی از آنها گفت: نه قانون هدفمند شدن یارانه ها نفعی برای تولید و اشتغال داشت و نه با اصلاح قیمت بنزین؛ وضع اقشار آسیب پذیر و کارگران بهتر خواهد شد.

دریابیگی گفت: از سران قوای سه گانه انتظار داریم قانونی برای بهتر شدن وضع کارخانه ها و کارگران و رونق تولید و اشتغال تصویب نمایند.

وی گفت؛ ماده 41 قانون کار اگر به طور کامل اجرایی شود؛ دغدغه کارگران در باب دستمزد منطقی برطرف خواهد شد.

دبیراجرایی خانه کارگر؛ تصویب قانون کار؛ 29 آبان را نقطه عطفی در تاریخ پرشکوه انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: دولت با افزایش قیمت بنزین در ایام جشن بزرگ کارگران؛ کام آنان را تلخ کرد و هزینه های سنگین زندگی را به جامعه شریف کارگری و بازنشستگان محترم تحمیل نمود.

به گفته دبیراجرایی خانه کارگر مازندران؛ درحالی که دولت وعده کرده بود 30 درصد درآمدهای حاصل از هدفمندکردن یارانه ها به تولید واشتغال اختصاص یابد؛ یک ریال هم اختصاص نیافت.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران با اعلام این خبر که 70 درصد بازنشستگان تامین اجتماعی در استان مازندران حداقل حقوق را دریافت کرده و با شرایط سختی روزگار می گذرانند؛ خواستارتصویب و اجرای قانون همسان سازی حقوق مستمری بگیرشد.

وی در پایان با اشاره به اهمیت انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه امسال گفت: کارگران و بازنشستگان در انتخابات آتی به کاندیداهایی رای خواهند داد که حامی واقعی جامعه کارگری و بازنشستگی بوده باشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز