خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران در جلسه شورای اداری استان:

انتقادات باید در فضای منصفانه بیان شود / همه تلاش دولت کمک به معیشت مردم است

asdasd
کد خبر : ۸۳۷۴۹۷

استاندار مازندران گفت: دولت تمام تلاش خود را به کار می گیرد تا بتواند درآمد ناشی از اصلاح قیمت را در اختیار اقشار کم درآمد جامعه قرار دهد و این کار نیز در دست انجام است و همه باید در این راه دولت را کمک کنیم. ‎

به گزارش خبرنگار ایلنا،احمد حسین زادگان در جلسه شورای اداری مازندران با بیان این که به تعبیر مقام معظم رهبری، دشمنان جنگ تمام عیار اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و رسانه ای را با کشور ما آغاز کرده اند، گفت: برای عبور از این شرایط در مسیر تداوم و عزت ایران اسلامی و استقلال کشور تنها و تنها همدلی و وحدت نظر است.

استاندار با بیان این که پس از دهه ها اختلاف نظر و بخشی نگری؛ نهایتا منطقه آزاد مازندران در سایه اتحاد و منافع مشترک به نتیجه رسید، افزود: طرح منطقه آزاد مازندران نتیجه مستقیم هم بینشی و هم روشی است

حسین زادگان با اشاره به این که برگزاری پرشور و سالم انتخابات برای ما بسیار اهمیت دارد، یادآور شد: همه مدیران موظفند تا با پیگیری اعتبار پروژه های عمرانی، سرموعد آنها را به بهره برداری برسانند و عدم تحقق هیچ پروژه ای را نباید به انتخابات مجلس شورای اسلامی گره بزنند.

وی اضافه کرد: نتایج انتخابات متعلق به مردم است و تمام مدیران دستگاههای اجرایی باید در این ارتباط بی طرفی خود را حفظ کنند و طوری برخورد نکنند که شائبه جانبداری ایجاد کند و همه چیز باید بر مدار قانون باشد.

رئیس شورای اداری استان مازندران، بار دیگر بر بیطرفی مدیران دستگاههای اجرایی در انتخابات تاکید کرد.

حسین زادگان با اشاره به این که علیرغم جاری شدن سیلابی به میزان 400 متر مکعب در رودخانه تلار و 170 متر مکعب در رودخانه تجن در بارش اخیر، شاهد سیلابی نبوده ایم ، اظهار داشت: با تلاش همه دستگاه های مسئول، فرمانداران، بخشداران مسیر رودخانه ها باز شد و آب ناشی از باران به آسانی عبور کرد.

استاندار مازندران با اشاره به خسارات سیل بر هزینه کرد دقیق اعتبار ناشی از سیل در شهرستان ها تاکید کرد و گفت : مدیران دستگاههای اجرایی به خصوص فرمانداران باید بر هزینه کرد اعتبار سیل نظارت بیشتری داشته باشند.

حسین زادگان همچنین از مدیران خواست تا با اجرای طرح های پیشگیرانه به خصوص در وقوع سیل و بلایای طبیعی، خسارات ناشی از آن را تقلیل دهند.

استاندار مازندران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کسانی که به دنبال انتقاد از عملکرد دولت هستند، انتقاداتشان را به صورت منصفانه و با در نظر گرفتن شرایط حساس کنونی کشور انجام دهند.  

احمد حسین زادگان افزود: نباید تمام کمی و کاستی های کشور را به گردن دولت بیندازیم و باید هر کس سهم خود را در این شرایط بپردازد و دولت نیز تلاش می کند که با وجود برخی موانع ناشی از تحریم کشور را به درستی اداره کند و تاکنون نیز به درستی عمل کرد.

نماینده عالی دولت در مازندران با اشاره به اصلاح قیمت سوخت در روزهای اخیر، اظهار داشت: همان گونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی از این طرح حمایت فرمودند، سران قوا این طرح را پس از مدت ها کار کارشناسی اعلام کردند و از محل درآمد اصلاح قیمت ها نیز به دنبال کمک به اقشار کم درآمد جامعه هستند.

حسین زادگان افزود: به هر حال دولت تمام تلاش خود را به کار می گیرد تا بتواند درآمد ناشی از اصلاح قیمت را در اختیار اقشار کم درآمد جامعه قرار دهد و این کار نیز در دست انجام است و همه باید در این راه دولت را کمک کنیم.

وی با اشاره به معضل پسماند به عنوان یکی از مشکلات چندوجهی استان مازندران ضمن قدردانی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به خاطر اختصاص اعتبار جهت رفع این مشکل در نوشهر با ساخت نیروگاه زباله سوز، گفت: دولت نیز در سخت ترین شرایط اقتصادی کشور به خصوص تحریم اعتبار خوبی را برای رفع مشکل پسماند به استان اختصاص داده است.

استاندار مازندران اظهار داشت: همه ما باید کمک کنیم تا از محل این اعتبار و بودجه ای که مجلس از محل دریافت عوارض از صنایع آلاینده مصوب کرده، بتوانیم بودجه خوبی برای رفع مشکل پسماند مازندران داشته باشیم.

وی افزود: در شرایط بد اقتصادی ناشی از تحریم که همه ما به عنوان مسئولان نظام جمهوری اسلامی در جریان آن قرار داریم، باید با انسجام و وحدت تصمیم بزرگی را برای توسعه استان بگیریم و انتقادات خود را در فضای منصفانه بیان کنیم.

حسین زادگان اظهار داشت: پیش برد طرح اصلاح قیمت سوخت نیاز به فرهنگ سازی بیشتر و حمایت همه جانبه دارد و حمایت رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز نشان می دهد که این پشتوانه از کارکارشناسی برخوردار بود و باید همه ما کمک کنیم تا این طرح به درستی پیش برود.

نماینده عالی دولت در مازندران افزود: برخی آشوبگران با قرار گرفتن تحت تاثیر رسانه های خارجی اقدام هایی را انجام دادند که خوشبختانه مورد حمایت مردم قرار نگرفت و در این استان نیز این طرح با کمترین تنش پیش رفت.

استاندار مازندران با اشاره به ارائه لایحه منطقه آزاد استان به مجلس شورای اسلامی از سوی دولت از نمایندگان این خطه شمال کشور در مجلس خواست تا نسبت به تصویب این طرح پیگیری لازم را داشته باشند.

وی افزود: با پیوستن ایران به تعرفه ترجیحی کشورهای اتحادیه اورآسیا؛ فرصت مناسبی برای صادرات کالاهای این استان به کشورهای عضو که همسایه های شمالی ما محسوب می شوند، فراهم است و باید از این بستر برای افزایش صادرات استفاده کنیم.

حسین زادگان گفت: به هر حال به دلایل تحریم ظالمانه صادرات غیر نفتی ما نیز تحت تاثیر قرار گرفت و پیوستن ما به اوراسیا می تواند نقطه عطف دیگری برای افزایش میزان صادرات غیر نفتی ما به کشورهای عضو این اتحادیه باشد و باید از این فرصت به درستی استفاده کنیم.

رئیس شورای توسعه صادرات مازندران از دستگاههای اجرایی خواست تا تسهیل کننده صادرات کالاهای غیر نفتی این استان به کشورهای اوراسیا باشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز