خبرگزاری کار ایران

در دیدار استاندار مازندران با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ساری مطرح شد:

دولت تلاش دارد تا قدم های موثری در جهت رونق اقتصادی و معیشت مردم بردارد

asdasd
کد خبر : ۸۳۷۴۴۵

استاندار مازندران با همراهی معاونین سیاسی امنیتی و اجتماعی و هماهنگی امور اقتصادی استانداری، مدیرکل حوزه استاندار و فرماندار ساری با نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه مرکز استان دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیت الله محمدباقر محمدی لایینی در این دیدار از مدیریت مطلوب استاندار مازندران در امور مختلف قدردانی کرد و یادآور شد: در ماجرای اخیر که اغتشاشگران می خواستند مطالبات مردم دیندار و انقلابی مازندران را به انحراف بکشانند و فضای ناامنی را در استان حاکم کنند، بصیرت مردم، مجاهدت همه نیروهای دست اندرکار و مدیریت جنابعالی در اسرع وقت موجب تداوم آرامش و یاس دشمنان شد.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان این که سلایق سیاسی مختلف می توانند در سایه اعتدال و همگرایی؛ مکمل هم در مسیر توسعه استان باشند، گفت: در جهت حل مشکلات و اعتلای بخش های مختلف استان باید همراه و درکنار هم باشیم.

وی با اشاره به این که وفاق بین نمایندگان سه قوه از جمله موضوعاتی است که به حل مشکلات استان بسیار کمک می کند، افزود: در مسیر توسعه و آبادانی مازندران حامی و پشتیبان شما هستیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که باید از ظرفیت بخش خصوصی بدرستی بهره برد، خاطرنشان کرد: مسایل اقتصادی، اشتغال، توسعه زیرساخت ها و ... که در برنامه دولت در استان قرار دارد، جدی گرفته شود.

احمد حسین زادگان، استاندار مازندران نیز در این دیدار با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر این که امروز کشور در جنگ کامل و تمام عیار اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و رسانه ای با دشمنان قرار دارد، اظهار داشت: با توجه به شرایط سنگین ناشی از تحریم های ظالمانه و دشواری اجرای برنامه ها در حوزه های مختلف، دولت تلاش دارد تا قدم های موثری در جهت رونق اقتصادی و تقویت تولید، معیشت و اشتغال مردم بردارد.

استاندار مازندران با بیان این که جامعه نیازمند امید و نشاط اجتماعی است و سعی کردیم بر راهبردهایی که اعلام کردیم متمرکز شویم و خوشبختانه برنامه های خوبی در حوزه امید اجتماعی در حال انجام است، افزود: در حوزه تدبیر اقتصادی نیز در سایه تعامل قوا در استان اقدامات خوبی در حال انجام است.

حسین زادگان، ادامه داد: در ستاد تسهیل؛ دولت قریب بیش از 180 اختیار ملی را به استان ها تفویض کرده و ستاد تسهیل استان مازندران نیز در جهت حل مشکلات واحدهای تولیدی، احیا و رونق تولید، تامین سرمایه در گردش، توقف تملیک واحدهای تولیدی از سوی بانک ها و ... اقدامات موثری را صورت داده است.

وی با اشاره به این که واگرایی مهم ترین مشکل تاریخی مازندران در عدم توسعه است، گفت: بخشی نگری و تعصب منطقه ای، مزیت ها و قابلیت های استان را معطل می گذارد.

استاندار با بیان این که در مدیریت استان تلاش کردیم از حاشیه ها پرهیز کنیم و در نشست با احزاب و گروه های سیاسی؛ نقدها را بشنویم و تا حد امکان هم بینشی ایجاد کنیم، اظهار داشت: امروز بعلت تحریم ها؛ صادرات، تامین مواد اولیه و منابع مالی تحت الشعاع قرار گرفته، لیکن برای استفاده از بازارهای منطقه ای بویژه کشورهای حوزه خزر، پایانه های صادراتی حوزه کشاورزی را در دستور کار قرار دادیم و از شهرستان ها خواستیم تا چند اولویت کاری را در منطقه خود پیگیری نمایند و به سرانجام برسانند.

مقام عالی دولت در مازندران با اشاره به این که مشی رهبری معظم انقلاب همواره حمایت از دولت های مستقر بوده است، افزود: امید داریم که حضور جنابعالی محور وحدت بخشی، تعامل و همگرایی و بهره گیری از همه ظرفیت ها در جهت تحقق برنامه های توسعه ای و اعتلای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان باشد.

در این دیدار که معاونین سیاسی امنیتی و اجتماعی و هماهنگی امور اقتصادی، مدیر کل حوزه استاندار و فرماندار ساری، استاندار مازندران را همراهی می کردند، حسین حسن نژاد گزارشی از اقدامات و برنامه های حوزه متبوع ارایه نمود و ابراز داشت: در حوزه امنیتی مازندران دارای وضعیت خوبی است و هیچ معضل امنیتی در استان نداریم.

وی با بیان این که بر اساس شعار محوری دولت مبنی بر همکاری و افزایش تعامل در سایه اعتدال سیاسی، نشست های مختلفی با تشکل های مختلف برگزار کردیم، عنوان کرد: در حوزه اجتماعی در جهت توسعه سمن ها بویژه سمن های دانش آموزی و ایجاد سمن های تخصصی برای همکاری با دستگاه های اجرایی اقدام کردیم.

حسن خیریانپور نیز در این دیدار احیا واحدهای راکد، شناسایی واحدهای دارای مشکل و پیگیری مورد به مورد مسایل آن ها، توقف کامل تملیک واحدهای تولید از سوی بانک ها، شناسایی واحدهای دارای مشکلات خاص و پیگیری های ملی در این راستا را از جمله اقدامات حوزه اقتصادی بیان کرد و افزود: مازندران در حوزه اشتغال فراگیر رتبه نخست کشور را داراست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری با اشاره به این که سالانه بالغ بر 7 میلیون تن محصولات کشاورزی در مازندران تولید می شود، تاکید کرد: بهره گیری از ظرفیت تعرفه های ترجیحی اورآسیا یک فرصت برای اقتصاد مازندران است.  

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز