خبرگزاری کار ایران

در نشست مجمع نمایندگان مازندران و نماینده ولی فقیه در استان مطرح شد؛

وحدت و همدلی ؛ مازندران یکپارچه

asdasd
کد خبر : ۸۳۴۹۳۲

انتقال آب دریای خزر ، بررسی چالش‌های زیست محیطی، گردشگری، زیر ساخت‌های جاده ای، مشکلات کشاورزی، جمع‌آوری آبهای سطحی ، مهندسی رودخانه‌ها از جمله مواردی بود که در نخستین نشست مجمع نمایندگان با نماینده ولی فقیه در مازندران بعد از نماز جمعه ساری مطرح شد .

به گزارش خبرگزاری ایلنا از ساری ، در این نشست که بعدازظهر امروز جمعه 24 آبان در دفتر حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران برگزارشد، مشکلات و مسائل مهم استان مطرح و برای طرح  و پیگیری آن در سفر رئیس جمهور به استان مازندران دردستور کار قرار گرفت.

همچنین در این نشست مطرح شد مجمع نمایندگان استان با وفاق و همدلی در پیگیری مشکلات استان نقطه اشتراک زیادی دارند و به عنوان نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی می توانند با بررسی موضوعات مختلف و با نگاه کلان به استان در پیشبرد اهداف  که همان توسعه  و رفع مشکلات و معضلات است نقش مهمی داشته باشند اما این تلاش با همکاری و وفاق با نماینده ولی فقیه در استان شکل بهتری به خود گرفته و بر اهمیت آن افزون می‌شود.

وحدت، وفاق، همدلی و تلاش برای داشتن مازندران یکپارچه و توسعه یافته توصیه های مهمی بود که نماینده ولی فقیه در مازندران در این نشست مطرح کرد.

از وحدت و همدلی تا مازندران کلانشهر

مازندران کلان شهر است و با مسائل مختلفی روبرو بوده و اینکه هرشهرستان با توجه به ظرفیت‌های موجود خود باید رشد و ترقی پیدا کند مطالبی بود که از سخنان علی اصغر یوسف نژاد نماینده مردم ساری ومیاندرود درمجلس شورای اسلامی استخراج شد.

وی به وحدت و اتحاد نمایندگان استان اشاره کرد و برضرورت بهره‌مندی از ظرفیت‌های نمایندگان در راستای رشد و ترقی استان و همچنین رضایتمندی مردم تاکید کرد.

عضوهئیت رئیسه مجلش شورای اسلامی در بیان خود گفت: مازندران کلان شهربوده و مسائل مختلفی روبرو است ؛ بررسی این موضوعات باید در اولویت برنامه‌های نمایندگان قرار گیرد با این نگاه که هر شهرستان باید با توجه به بضاعت و پتانسیل‌هایی که دارد رشد کند اما نگاه کلی به استان ؛ نکاه کلان باشد.

مهندسی رودخانه‌ها، صادرات محصولات کشاورزی،مهار آب‌های سحطی،بررسی مشکل زباله و انتقال آب دریای خزر از دیگر مسائلی بود که از سوی نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی مطرح شد.

صادرات کلید توسعه استان

علی محمد شاعری نماینده مردم شرق استان با ورود به بخش کشاورزی، گردشگری ، تجارت و صنعت این حوزه‎ها را مهم دانست و گفت: متاسفانه این استان نتوانست ظرفیت‎های موجود را بالفعل تبدیل کند.

وی افزود: با همکاری دستگاه‌های اجرایی می‌توانیم به اهداف مورد نظردست پیدا کرده و آن را محقق کنیم.

 شاعری تعیین و تکلیف منطقه آزاد را نخستین گام و طرح این موضوع در سفر ریاست جکهوری اعلام کرد.

وی از انتقال آب دریای خزر انتقاد کرد  وتاکید کرد اجازه نمی‌دهیم مشکلات مشابه دیگر استان‌ها در استان مازندران تکرار شود.

شاعری در بخش دیگر از سخنانش صادرات را کیلد توسعه استان برشمرد و گفت: اولین گام برای استان تعیین و تکلیف منطقه آزاد است که باید در سفرریاست جمهوری مطرح شود.

شاعری ، صادرات  راکلید اصلی توسعه استان دانست و تصریح کرد:50 درشد  محصولات کشور در استان  مازندران تولید می‌شود که میتوان از طریق صادرات به کشورهای اورسیا در ارتقای اقتصاد استان نقش مهمی را ایفا کرد.

وحدت ؛ مولفه توسعه استان

سید علی ادیانی نیز با صحه گذاشتن بر وفاق همدلی ، وحدت را یکی از مصادیق و مولفه‌های توسعه استان عنوان کرد و گفت:یکی از نکاتی که در ذهن مردم مازندران متبلور می‌شود این است که مسئولان  ما وحدت ندارند ،گاهی عدم وحدت احساس می‌شود ،گاهی هم عدم وحدت واقعی بطور ملموس حس می‌شود  اما من احساس عدم وحدت را بیشتر از دیگری احساس می‌کنم ؛ ما وحدت داریم اما باید افزون‌تر شود مانند عدم امنیت و احساس عدم امنیت که احساس آن بدتر از عدم امنیت است .

وی افزود: از منظر من  مجمع نمایندگان شمال کشور بویژه مجمع مازندران متحدترین مجمع بوده اند حتی مجامع استان‌هایی کویری که خود را بهتر و متحدتر می‌دیدند نیز دچار انفاق شدند. از این رو نباید  داشته هایمان را بشکنیم.

نماینده مردم قائمشهر، جویبار،سیمرغ و سوادکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: حتی  مواقعی که اختلاف  نظرسیاسی داشتیم برای حفظ منافع استان و حفظ مدیریت ارشد متحد ایستادیم .

لزوم جلسات مشترک نمایندگان مجلس با نمایندگان ائمه جمعه از جمله نکته‌ی دیگری بود که ادیانی در سخنان خود به آن پرداخت و آن را حلقفه مفقوده نام برد.

وی پیشنهاد داد که در سفر ریاست جمهوری مشکلات مهم استان که به معضل جدی تبدیل شده احصاء و مورد پیگیری قرار گیرد.

تخریب و تعارض منابع طبیعی مهم‌ترین معضل استان

عبدالله رضیان در این نشست تخریب جنگل و تعارض به منابع طبیعی را از مشکلاتی نام برد که باید به آن توجه ویژه شود  و نیاز است که به عنوان یکی از موضوعات اساسی مورد بررسی نمایندگان و دستگاه قضایی قرار بگیرد .

وی یادآور شد: همه ما به جد با انتقال آب دریای خزر مخالف هستیم اما نباید این موضوع تحت الشاع مطالبات استان در سفر ریاست جمهوری قرار بگیرد چرا که موضوعات و مطالبات مهمی دیگری نیز وجود دارد  که باید پیگیر شویم .از سویی مازندران استان گردشگر‌پذیر است اما زیر ساخت جاده ای آن خیلی ضعیف است نیازداریم زیرساخت‌ جاده‌های ما نیز تقویت شود .

وی تعامل سه قوه قضائیه ، مقننه و مجریه را در حل مشکلات استان مهم و ضروری دانست.

گله‌مندی از تاخیر دولت در طرح منطقه آزاد

همدلی، وحدت و وفاق سه ویژگی نمایندگان مازندران از سوی قاسم احمدی لاشکی مطرح شد که نمونه بارز آن را مشکل منطقه آزاد عنوان کرد که با همدلی و وحدت این نمایندگان به نتیجه رسید .

 وی در ادامه این مطالب از تاخیر و ارائه این طرح از سوی دولت به مجلس نیز گلایه کرد و گفت: دولت در ارائه این طرح برای مصوب شدن تاخیر دارد.

احمدی مازندران یکپارچه را نقطه عطف نمایندگان استان برشمرد و تاکید کرد: این نگاه باید در عمل نیز ثابت شود فقط شعارنباشد.

نماینده مردم غرب مازندران در مجلس شورای اسلامی افزود: خدمات‌رسانی به مردم مازندران باید متوازن و یکپارچه باشد.

تحقق مازندران یکپارچه نیاز به زیر ساخت اساسی دارد

حسین نیازآذری با بیان اینکه انقلاب اسلامی حاصل وحدت و یکدلی مردم با امام راحل است بر ادامه این وحدت در جامعه تاکید کرد.

وی افزود: استان مازندران هم  دارای فرصتهای خوبی است که باید با همدلی و وحدت از آن به عنوان غنیمت استفاده وهم  دارای چالش‎های فراوانی که بایستی با برنامه‌ریزی دقیق  آن را مرتفع کنیم .

نیاز آذری با یادآوری سخنان نماینده ولی فقیه در مازندران مبنی بر مازندران توسعه یافته و یکپارچه ، متذکرشد: تحقق این شعار نیاز به زیر ساخت، هماهنگی همه جانبه دارد

در بخشی از سخنان نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی مطرح شد با توجه به اینکه اقتصاد مردم  استان کشاورزی است اما امروز این حوزه با چالش‌های فراوانی مواجه است ، اگرچه ما تامین کننده بخشی از مواد غذایی در کشورهستیم اما آنطور که باید در این زمینه مورد توجه قرار نمی‌گیریم  اینجاست که نقش نمایندگان مجمع دولت و نماینده ولی فقیه در استان و همچنین قوه قضائیه راهگشا می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز کشاورزان ما در تنگنای جدی قرار دارند بر رفع این مشکل تاکید کرد و گفت: ایجاد شبکه فاضلاب که حق مردم مازندران است ، البته برخی از این پروژه‌ها  بیست سال قبل شروع شده که هنوز به سرانجام نرسیده است.

تلاش برای جمع اوری آبهای سطحی  و اینکه تنها 10 درصد آبهای سطحی در استان جمع آوری می‌شود  و کشاورزان را با مشکل کم آبی مواجه می کند، از موارد مهمی بود که از سخنان نیاز آذری استخراج شد.

طرح انتقال آب دریای خزر و استرس کشاورزان مازندران

محمد دامادی نیز در این نشست با صحه گذاشتن برمشکلات مطروحه که از سوی نمایندگان عنوان شد انتفال آب دریای خزر را از موضوعات جدی استان مطرح و بر پیگیری آن تاکید کرد.

به گفته نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی با طرح این موضوع و انتقال آب دریای خزر کشاورزان ما با استرس جدی مواجه شدند این در حالی است که کشاورزان تامین کننده بخشی از اقتصاد استان هستند.

دامادی از نماینده ولی فقیه در مازندران بعنوان پدر معنوی استان یاد کرد و گفت: حجت الاسلام لائینی اکنون متعلق به همه استان است همانطور که رئیس جمهور نیز باید دغدغه تمام کشور را داشته باشد به صرف اینکه اهل سمنان است نمی‌تواند طرح انتقال آب دریای خزر را اجرایی کند.

وی با تاکید بر اتحاد و همدلی عنوان کرد که طرح منطقه آزاد حاصل هماهنگی و همکاری همه اعضای مجمع بوده و کسی نمی‌تواند ادعا کند به تنهایی در این موضوع سهیم بوده است.

دامادی  توسعه صادرات را در توسعه استان مهم دانست و افزود: باید بررسی کنیم استان ما بلحاظ شاخص بودجه در چه سطحی قرار دارد و اینکه ما محصولات زیادی داریم اما نمی‌توانیم صادر کنیم.

عزت الله یوسفیان ملا نماینده مردم آمل و لاریجان نیز بر وحدت و همدلی تاکید کرد و از آیت الله طبرسی بعنوان فردی صادق، درستکار و بی حاشیه یاد کرد.

لزوم تامین امنیت سرمایه‌گذاران

نماینده مردم شهرستان نور و چمستان با طرح این موضوع که استان مازندران با برخورداری از سه میلیون جمعیت اما به بیش از 50 میلیون نفر خدمات‌رسانی می کند، گفت: بودجه استان باید ملی دیده شود.

علی اسماعیلی گفت: مازندران به دلیل گردشگرپذیری پتاسیل پذیرش سرمایه‌گذار به استان را دارد از اینرو تامین امنیت سرمایه‌گذار باید مورد توجه قرار گیرد.

تلاش نمایندگان و تخصیص بودجه 700 میلیارد تومانی پسماند

وحدت تیری بر قلب دشمنان است و ما پیش‌گامان عرصه ولایتمداری هستیم سخنانی بود که ولی الله نانواکناری نماینده مردم بابلسر و فریدونکناردر این نشست مطرح کرد .

وی انتقال خط لوله گاز از سمنان به مازندران، حذف قانون افزایش مالیات برنج و تخصیص بودجه 700 میلیارد تومانی برای حل مشکلات پسماند را از اقدامات مجمع نمایندگان مازندران نام برد و افزود: اگر همدلی نمایندگان مازندران نبود شاید تاکنون آب دریای خزر به سمنان منتقل می‌‍‌‌‌شد.

به گفته رئیس مجمع نمایندگان مازندران انتقال آب دریای خزر کبریتی بر باروت دریای خزر است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز