خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان بهزیستی کشور اعلام کرد:

راه‌اندازی سامانه فرزندخواندگی در آینده نزدیک/ثبت 47 هزار نفر در مراکز نگهداری شبانه روزی

asdasd
کد خبر : ۸۳۳۱۴۰

نشست علمی و کاربردی مدیران ارشد سازمان بهزیستی با حضور دکتر وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی، شورای معاونین و مدیران استانی سراسر کشور در مجتمع شهید عظیمی بابلسر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،رئیس سازمان بهزیستی کشور ضمن گرامیداشت هفته وحدت و تقدیر از اقدامات مدیران استانی در تحقق اهداف دولت تدبیر و امید و پیشبرد اهداف مقدس نظام گفت : مصوبات شورای معاونین اثرگذار و محقق نخواهد شد مگر با مشارکت فعال مدیران استانی در جهت اجرایی کردن اهداف و تصمیمات ستادی.

وحید قبادی دانا با تاکید بر فعالیت های منسجم و رویکرد تیمی در تسریع اقدامات افزود : تلاش شده تا با تغییر رویکردها ، بازنگری، اصلاح و بهبود فرایندها، ضریب نفوذ برنامه ها و تاثیر اقدامات را افزایش دهیم.

با اشاره به استفاده حداکثری از امکانات درون سازمانی خاطرنشان کرد : در برخی موارد نیز انتخاب نیروی اصلح تر خارج از سازمان در لزوم پیشبرد اهداف ضروری بود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به تاکید وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در شفافیت اقدامات تصریح کرد : راه اندازی سامانه شفافیت یکی از اقدامات مهم سازمان در جهت شفافیت فعالیت ها و قابل رصد بودن کلیه اقدامات برای تمامی آحاد مردم بود.

وی افزود :تمامی قراردادها، تفاهم نامه ها و برنامه های سازمان، لیست پیمانکاران، آمار مددجویان با حفظ کرامت و همچنین کاربری تمامی املاک سازمان در این سامانه قابل مشاهده میباشد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور مبارزه با فساد را یکی دیگر از رویکرد های مهم در برنامه‌ریزی ها عنوان و اذعان کرد : الکترونیکی کردن پرداخت ها و ساز و کار سامانه ها در بستر الکترونیک، با تسریع در نظارت، سرعت و سهولت، اقدام مناسبی در جهت کاهش فساد است.

وی با بیان اینکه 47 هزار نفر در مراکز نگهداری شبانه روزی ثبت شده که از این تعداد 39 هزار نفر یارانه دریافت می‌کنند افزود : بودجه مراکز توانبخشی روزانه تغییری نخواهد کرد و اقدامات انجام شده در جهت انضباط بخشیدن به میزان پرداختی ها خواهد بود.

قبادی دانا یادآور شد : تعارض منافع مهمترین مانع سرعت عمل بیشتر در ظرفیت سازی و توزیع درست مراکز توانبخشی روزانه است.

وی با اشاره به ساماندهی و ثبت آمار فرزندان بهزیستی در سامانه، با بیان اینکه شهریه دانشگاهی جامعه هدف بهزیستی برای حفظ کرامت آنها بصورت الکترونیک به حساب دانشگاه پرداخت خواهد شد افزود : دانشجویان تحت پوشش محصل در دانشگاه های دولتی نیز کمک هزینه تحصیلی دریافت خواهد کرد که این اقدام علاوه بر اینکه مشوق خوبی برای تلاش بیشتر آنها و پذیرش در دانشگاه های معتبر خواهد بود، به لحاظ مالی نیز در مسیر توانمندی آنها موثر خواهد بود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد : فرزندان سرپرست خانوار دارای معلولیت نیز مشمول این طرح خواهند شد.

قبادی دانا از راه‌اندازی سامانه فرزندخواندگی در آینده نزدیک خبرداد و گفت :همچنین صدور مجوز برای مواردسیزده گانه ماده 26 نیز در قالب دولت الکترونیک صورت خواهد گرفت.

وی صدور مجوز برای راه‌اندازی مراکز بهزیستی +زندگی را نیز تحت ماده 26 عنوان و اذعان کرد : این مراکز بعنوان حلقه واسطه بین جامعه هدف بصورت عام و سازمان بهزیستی بصورت خاص برای تمامی فعالیت های دولتی است که دسترسی فعالانه سازمان به جامعه هدف و مشارکت و حضور مردم در قالب مددجویان و شرکای اجتماعی را تحقق می‌بخشد.

قبادی دانا با تاکید بر حذف واسطه ها و ارتباط مناسب سازمان بصورت منطقه ای و اجتماع محور با بخش های مختلف تحت پوشش در این مراکز، افزود : دریافت کلیه خدمات و ثبت تمامی درخواست ها در کمترین زمان و دورترین مکان ممکن در این مراکز تسهیل خواهد شد.

وی خواستار عبور درخواست های مدیران شهرستانی از مجرای قانونی شد و خاطرنشان کرد : ضروریست تا در جهت بهره‌گیری از خرد جمعی و فعالیت‌های مشترک برای رسیدن به نتیجه مطلوب، تمامی قوانین و اقدامات بصورت شفاف و روشن به مدیران میانی منتقل شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه سازمان بهزیستی بعنوان نهادی که بیش از نود درصد فعالیت هایش مربوط به اقدامات حمایتی می‌شود، خواستار تحقق بودجه مصوب سال 98 شد و گفت :علیرغم اینکه بودجه سال۹۸ نسبت به سال گذشته تنها 550 میلیارد افزایش داشت اما متاسفانه اعلام شده که تمامی دستگاه ها در سال جاری تنها 75 درصد از بودجه مصوب را دریافت خواهند کرد.

قبادی دانا با تقدیر از نگاه ویژه مجلس و دولت به دستگاه های حمایتی افزود : کل مبلغ دریافتی بهزیستی در قالب مستمری 1700میلیارد بود که در سال 98 به 2760 میلیارد افزایش پیدا کرد و خوشبختانه توزیع مستمری از محل این اعتبارات، براساس بعد خانوار خواهد بود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد : هفت هزار میلیارد تومان مصوبه تبصره 14 قانون بودجه که به مددجویان دستگاه های حمایتی تعلق می‌گیرد، با تلاش ها و پیگیری های صورت گرفته به 8400 میلیارد افزایش پیدا کرد و خوشبختانه سهم مددجویان بهزیستی نیز از 24 درصد به 33درصد رسید.

وی با اشاره به اقدامات سازمان بهزیستی در حوزه اشتغال و مسکن با بیان اینکه تعهد سالیانه واگذاری مسکن در شش ماه نخست سال جاری محقق شده است یادآور شد : از 108 هزار واحد مسکونی که تاکنون به جامعه هدف بهزیستی تحویل داده شده است 70 هزار واحد مسکونی در دوره دولت تدبیر و امید واگذار شده است

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز