خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان مازندران عنوان کرد:

۷۴۵ نفر زندانی جرایم غیرعمد، چشم انتظار کمک های خیرین

asdasd
کد خبر : ۸۳۳۰۰۱

رئیس کل دادگستری استان مازندران گفت:هم اکنون ۷۴۵ نفر زندانی جرایم غیرعمد، چشم انتظار کمک های خیران هستند و ما مسوولان باید به هرنحوی برای آزادی این زندانیان گام موثر برداریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا،حجت الاسلام محمدصادق اکبری درجلسه ستاددیه استان مازندران افزود: زندانیان جرایم غیر عمد به دلیل بروز مشکلات مالی در زندان هستند و باید تلاش کرد با کمک افراد نیکوکار زمینه برای آزاد سازی این افراد فراهم شود و هم اکنون ۷۴۵ نفر زندانی جرایم غیرعمد، چشم انتظار کمک های خیران هستند وما مسوولان باید به هرنحوی برای آزادی این زندانیان گام موثر برداریم.

مقام ارشد قضایی استان مازندران با بیان اینکه باید شیوه مناسبی برای آزادی زندانیان انجام گیرد گفت: درصد بالایی ازخیرین ما کسانی هستند که حکم به نفع آنان صادر می شود و از حق مسلم خود برای حفظ بنیان و کیان خانواده گذشت می کنند تا زندانی آزاد شود و خانواده این زندانیان، کمتر در معرض آسیب های اجتماعی قرار گیرند.

حجت الاسلام اکبری تصریح کرد: در جلسه قبل ستاد دیه ۳۲ پرونده زندانیان جرایم غیر عمد بررسی شد که ازاین تعداد ۱۵نفر آزاد شدند و۱۷  نفر هم  به بانکها معرفی شده اند و اقدامات درخصوص آزادی آنان نیز انجام شده است، در جلسه امروز پرونده ۲۶ نفر مطرح شده است از این تعداد ۱۶ نفر به خاطر جرایم مالی، ۱ نفر به علت حوادث کارگاهی و ۹ نفر به علت ناتوانی درپرداخت مهریه در زندان هستند.

رئیس کل دادگستری استان افزود: برای آزادی این افراد ۱۰ میلیارد و۲۵۷ میلیون تومان مورد نیاز است که باتلاش و همکاری قضات وهمکاران ستاد دیه استان ۲میلیارد آن اعسار و بیش از هفت میلیارد تومان آن گذشت شاکیان است و مابقی ازطریق بانکهای عامل ازجمله بانک ملت، ملی، تجارت وصادرات  وکمک های مردمی تامین شده است.

این مقام عالی قضایی استان خاطرنشان کرد: ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان، تاکنون زمینه آزادی تعداد زیادی از زندانیان جرائم غیرعمد را در کشور فراهم کرده است اما همکاری شکات و گذشت از بخشی از مطالبات آنها در آزادی زندانیان  بسیارموثر است وامید است  این کار خیرخواهانه زمینه ترویج فرهنگ عفو و بخشش در جامعه را مهیا تر کند.

حجت الاسلام اکبری تاکید کرد: برگزاری جشن های گلریزان در کاهش جرایم و آسیب های اجتماعی موثر است اما باید در کنار آن برای ترویج فرهنگ گذشت و ایثار نیز تلاش کرد وپویش و بسیج همگانی  ازسوی ستاد دیه ورسانه های مختلف استان صورت گیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز