خبرگزاری کار ایران

از ۲۰ تا ۲۳ آبان برگزار می گردد؛

سی و یکمین جشنواره تئاتر بومی مازندران

asdasd
کد خبر : ۸۳۲۲۶۴

سی و یکمین جشنواره تئاتر بومی مازندران از 20 تا 23 آبان ماه در ساری برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری،یاسر محمودی برنتی امروز شنبه در آئین رونمایی از تندیس سی و یکمین جشنواره تئاتر استان مازندران و نشست خبری این جشنواره بابیان اینکه تعداد 12 گروه نمایشی از شهرهای تنکابن، نوشهر، آمل، بابلسر، نکا، قائم‌شهر و پل سفید جهت حضور در مرحله نهایی این جشنواره پذیرفته شدند، اظهار داشت: سی و یکمین جشنواره تئاتر استان مازندران 20-23 آبان ماه جاری در سالن‌های سلمان هراتی و بلک باکس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و سالن شهید هادی باغبانی حوزه هنری استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حضور در گلزار شهدای ساری، بازدید از تالار فرهنگی هنری در حال احداث ساری و افتتاح نمایشگاه پوستر از برنامه‌های آئین افتتاحیه جشنواره در روز دوشنبه 20 آبان ماه است، افزود: برنامه‌های افتتاحیه از ساعت 8 صبح شروع می‌شود.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی شعبه مازندران و دبیر سی و یکمین جشنواره تئاتر استان مازندران بابیان اینکه امسال در جشنواره سی و یکم تندیس و پوستر جشنواره با تکیه‌بر هنرهای بومی استان مازندران و به همت "مهرناز مشرفی" هنرمندان برجسته این دیار طراحی و رونمایی شده است، گفت: تلاش داریم پیشکسوتان تئاتر استان، منتقدین و کانون‌های تخصصی انجمن هنرهای نمایشی شعبه مازندران در این جشنواره معرفی و موردتقدیر قرار گیرند.

محمودی برنتی بابیان اینکه 11 نمایش منتخب در بخش رقابتی جشنواره و نمایش "جشن تولد 18 سالگی" به نویسندگی و کارگردانی سارا فرخی از شهر آمل نیز در بخش میهمان این جشنواره اجرا می‌شوند، یادآور شد: نمایشنامه‌های راه‌یافته به مرحله نهایی جشنواره هرکدام 2 اجرا مجزا در روزهای 20،21 و 22 آبان از ساعت 10 صبح تا ساعت 21 خواهند داشت.

وی از برگزاری چهار نشست تخصصی با حضور گروه‌های نمایشی شرکت‌کننده در سی و یکمین جشنواره تئاتر مازندران و هیئت‌داوران این جشنواره در گالری سوره حوزه هنری استان خبر داد، افزود: سه نشست روزهای 20،21 و 22 آبان ماه ساعت 18 و نشست چهارم ساعت 10 صبح برگزار خواهد شد.

محمودی گفت: فعل برگزاری نشست‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی در حاشیه جشنواره‌ها ارزشمند است اما معتقدم آموزش باید در طول سال انجام شود تا علاقه‌مندان بتوانند بهترین بهره‌برداری را از دوره‌های آموزشی داشته باشند.

 وی بابیان اینکه حسین کیانی، مهتاب نصیرپور، محمدرضا غفاری داوران جشنواره هستند، گفت: جشنواره تئاتر استانی برآیند تلاش گروه‌های استانی است. حمایت از تولید گروه‌های نمایشی را در دستور کارداریم تا با دریافت حداکثری آثار، شاهد برگزاری بهتر جشنواره استانی باشیم.

دبیر این جشنواره به نشست برگزارکنندگان سی و یکمین جشنواره تئاتر استان مازندران و انجمن هنرهای نمایشی شعبه مازندران با استاندار و معاون سیاسی امنیتی اشاره و تصریح کرد: پیگیر تحقق مصوبات این دیدارها برای حمایت از گروه‌های تئاتر استان مبنی بر پیوستن سه شرکت تولیدی و هشت فرماندار شهرستان‌هایی که در جشنواره سی و یکم تئاتر استان نماینده دارند، به جمع برگزارکنندگان این جشنواره هستیم.

محمودی با بیان اینکه بازدید از آسایشگاه جانبازان ساری همزمان با آئین اختتامیه این جشنواره در دستور کار است، خاطرنشان شد: آئین اختتامیه این جشنواره پنج‌شنبه 23 آبان ماه ساعت 14 در سینما سپهر ساری برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز