خبرگزاری کار ایران

امام جمعه ساری:

تولی و تبری شرط اساسی انقلابی بودن و انقلابی ماندن است

asdasd
کد خبر : ۸۳۱۷۱۷

امام جمعه ساری با بیان اینکه بیانه گام دوم نیز مهم است و تاکید بر اینکه ریل انقلاب باید بر روی دو خط تولی و تبری حرکت کند،گفت: تولی و تبری شرط اساسی انقلابی بودن و انقلابی ماندن است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از ساری،حجت الاسلام  محمد باقر محمدی لائینی در نخستین خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه امروز ساری با اشاره به اینکه بهترین راه نجات بشر ایمان به خدا است ،اظهار داشت:  تقوا و پرهیزکاری و رعایت حلال و حرام  بسیار توصیه شده است،از اینرو همه به تقوا سفارش شده اند؛زیرا تقوا راه نجات، عامل رستگاری و رهایی از جهنم است.

وی به سه فراز از خطبه های رسول اکرم (ص)  اشاره کرد و افزود:رشد و هدایت انسان ها در پرتو اطاعات از خدا و رسول خدا است.

نماینده ولی فقیه در مازندران دومین فراز رسول اکرم را سفارش انسانها به آخرت عنوان کرد و گفت:رسول اکرم در خطبه های خود فرمایش کردند انسان ها همدیگر را به آخرت توصیه کنند.

وی افزود:پیامبر اکرم در فراز سوم می فرماید تقوا راه رسیدن به سعادت آخرت و یکی از اسباب رسیدن به خداوند است.

حجت الاسلام محمدی لائینی در بخش دیگر از سخنانش گفت: همه باید مطیع و گوش به فرمان مقام معظم رهبری باشیم که مرجع ماست و هم نائب امام زمان (عج) است ،تجربه 30 سال زعامت ایشان نشان داده است هر کجا مسئولان فرامین او را پیروی کردند سود و هر کجا سرپیچی ؛ضرر کرده اند .

وی با بیان اینکه فلسفه امامت ،وحدت بخشی و انسجام بخشی است و امامی که به دنبال تشدت باشد از فلسفه خود فاصله گرفته است در توصیف آیت الله طبرسی امام جمعه سابق ساری ،خاطرنشان کرد: روحیه وحدت گرایی و پرهیز از تفرقه گرایی و تشدت از ویژگی های ایشان بوده است.

حجت الاسلام محمدی لائینی به حکم مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: در حکمی که مقام معظم رهبری به بنده عنایت فرمودند هم از مردم تجلیل شده است و هم اینکه بیان داشتند که برجستگی های مازندران با تقویت جریان انقلابی و جوانان مومن گفته شود.

رهبر معظم انقلاب همچنین فرمودند: روی گشاده و دست مهربان به همه مردم مازندران توصیه موکد من است.

وی افزود: ما نیز با تاسی از توصیه ایشان خودمان را ملزم میدانیم جریان انقلابی را را با بهره گیری از نخبگان و جوانان تقویت کرده و با روی گشاده از مردم استقبال کنیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه " مازندران سالم و پیشرفته" چشم انداز ما برای این استان است،ادامه داد: مازندران استان سالم پیشرفته و مدرن است البته آسیب ها و ضعف ها در ابعاد اجتماعی و اقتصادی در استان نیز وجود دارد که باید رفع شود.

وی با بیان اینکه  برای عمران و آبادی استان پیشرفته و مدرن باید برنامه های مدون داشته باشیم ،تصریح کرد: هرچند من در جایگاه اجرایی قرار ندارم اما با مسئولان اجرایی و قضایی می توانیم تعامل خوبی را برای تحقق این چشم انداز داشته باشیم.

امام جمعه ساری با بیان اینکه بیانه گام دوم نیز مهم است و تاکید بر اینکه ریل انقلاب باید بر روی دو خط تولی و تبری حرکت کند،گفت: تولی و تبری شرط اساسی انقلابی بودن و انقلابی ماندن است. 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه همه ی ما باید نسبت به دشمنان تبری داشته و فاصله بگیرم ،تصریح کرد:یک جامعه بی تفاوت وغیر انقلابی نمی تواند انقلاب را حفظ کند.

وی افزود: از همین جا اعلام میدارم که ما مردم شریف مازندران نسبت به ولی امر مطیع بوده و نسبت به آمریکا اظهار بیزاری خواهیم کرد.

امام جمعه ساری با تقدیر از مردم ساری خواستار شد که مردم از نصب بنر تبریک در سطح شهر و استان خوداری کرده و فقط ما را دعا کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز