خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی کشور:

پیگیری امورات 3300 هزار بازنشسته کشور در 348 کانون بازنشستگان / طلب 220 هزار میلیارد تومانی تامین اجتماعی از دولت

asdasd
کد خبر : ۸۳۱۳۷۵

سه میلیون و 300 هزار بازنشسته کشوری در 348 کانون بازنشستگان شهرستانی و استانی در کشور فعال و امورات آنان را پیگیری می کنند.

به گزارش ایلنا، صبح امروز علی اصغر بیات،رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی کشور،در جمع اعضای هیات رئیسه کانون های بازنشستگی و مستمربگیران تامین اجتماعی سراسر استان مازندران در شهر همدان گفت: همسان سازی حقوق بازنشستگان در برنامه ششم توسعه دیده شده است و سازمان تامین اجتماعی موظف به اجرا است.

وی ادامه داد: اما چرا در اجرای آن تخطی می شود و صدای بازنشستگان به جایی نمی رسد؟

بیات با بیان اینکه علی رغم تمامی پیگیری ها متاسفانه مشکل اجرای این قانون همچنان به زمین مانده است ،اظهار کرد:مرتب در مجلس موارد و مشکلات سازمان را مطرح و طرح اجرای همسان سازی حقوق دائماً پیگیری می شود.

بیات  گفت: پیشنهاد دادیم تا در بودجه سنواتی که در سال گذشته به مقدار 50  هزار میلیارد تومان برای بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی در نظر گرفته شد در سال جاری نیز این اتفاق بیافتد و قطعا در سال آینده نیز اجرایی می شود؛باید ردیفی جداگانه مصوب شود.

وی ادامه داد: وزیر و مجلس تاکید بر اجرایی شدن همسان سازی حقوق دارند اما مشکل این است که سازمان تامین اجتماعی با توجه به تعهداتی که مجلس برعهده سازمان تامین اجتماعی  آن گذاشته است ماهانه 1000 میلیارد تومان کسری بودجه دارد.

این مسئول یادآور شد: سازمان تامین اجتماعی 220 هزار میلیارد تومان از دولت طلب دارد  و کارفرمایان هم به تامین اجتماعی بدهکارند.

به گفته بیات، هم اکنون 60 درصد بازنشستگان حداقل بگیر هستند و با حداقل ها زندگی می کنند.

وی گفت: وقتی بودجه دولت به مجلس می آید؛ راجع به همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشگری بحث می شود اما هیچ صدایی برای ما بلند نمی شود.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی کشور افزود: انتظار است که این موضوع بر زمین مانده بررسی و کمک شود که چرا اراده ای در سازمان تامین اجتماعی وجود ندارد.

وی با اعلام اینکه ساختار سازمان تامین اجتماعی و بحث سه جانبه گرایی موضوعی است که در مجلس اعلام وصول شده است؛ تصریح کرد: در دولت نهم و دهم اتفاقاتی افتاد که شورای تامین اجتماعی کنار گذاشته شود و هیات امنا بر سر کار آید.

بیات گفت: تشکیلات بزرگ بازنشستگان بعد از بسیج، بزرگترین و منسجم ترین تشکل همراه و همگام با خانه کارگر است اما نماینده ای در هیات امنای سازمان تامین اجتماعی و جایی که برای حقوق بازنشستگان تصمیم می گیرند، نداریم.

وی اضافه کرد: اگر موضوع سه جانبه گرایی در سازمان تامین اجتماعی انجام و نماینده بازنشستگان در هیات امنا باشد؛ بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد.

به گفته رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی کشور، دولت به جای پرداخت بدهی خود به تامین اجتماعی آدرس اشتباه می دهد و فروش شرکتهای شستا  را در دستور کار قرار می دهد.

وی گفت: درمان بازنشستگان و مستمری بگیران هم از دیگر مشکلاتی است که در بیمه تکمیلی امسال بیماران صعب العلاج خوب دیده شد.

وی ادامه داد: متاسفانه وزارت بهداشت بحث درمان بازنشستگان و مستمری بگیران را رها کرده و  سازمان تامین اجتماعی نیز به علت کمبود منابع در درمان ،بدهی هایی دارد نهایتا طرح به مجلس دادند که یک نهم از مالیات ارزش افزوده مصوب و برای درمان هزینه شود.

بیات افزود: انتخابات  مجلس را پیش رو داریم و بازنشستگان و مستمری بگیران حامی  نمایندگانی خواهند بود که همواره یار و یاور کارگران و بازنشستگان بوده اند.

وی ادامه داد: جامعه بازنشستگی حمایت ها و دلسوزی های نمایندگان حامی خود  و کسانی که در چند سال گذشته  به شعارها و تعهدات خود در خصوص جامعه کارگری و بازنشستگی  عمل کردند  را فراموش نخواهند کرد.

رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی کشور گفت: کانون عالی هوشمندانه تر و سازمان دهی تر از گذشته وارد شده و در انتخابات آینده باید با برنامه ریزی بهتر وارد شد و قطعا برای انتخابات آتی مجلس برنامه داریم تا تعدادی از افراد بعنوان نماینده کارگران و بازنشستگان به کمک نمایندگانی که داریم؛ راهی خانه ملت کنیم.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز