خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره کل بهزیستی مازندران :

طرح پیشگیری از تنبلی چشم در مازندران آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۸۲۶۶۵۲

سرپرست اداره کل بهزیستی مازندران، از آغاز اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم (آمبلیوپی) در استان همزمان با سراسر کشور از امروز (چهارشنبه اول آبان‌) خبر داد.

به گزارش ایلنا، جمال باقری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران، اظهارداشت: پیش بینی می شود امسال 130هزار کودک مازندرانی سه تا ۶ سال زیرپوشش این طرح قرار گیرند.

وی ادامه داد: از امروز بینایی سنجی کودکان در پایگاه های سلامت اجتماعی بهزیستی استان به عنوان پایگاه های دائم آغاز شده و همزمان مهدکودک استان به عنوان پایگاه‌های موقت اجرایی می شود.

مدیرکل بهزیستی استان مازندران یادآور شد: سال گذشته 107 هزار کودک در پایگاه های بهزیستی مورد معاینه بینایی قرار گرفتند که دو هزار و 600کودک دچار اختلال بینایی شناسایی شدند.

باقری، با بیان اینکه بهترین سن درمان تنبلی چشم کودکان، سنین زیر ۶ سال است، افزود: بیماری تنبلی چشم در ظاهر چشم هیچ مشکلی ندارد به همین دلیل چنانچه والدین قبل از ۶ سالگی کودک متوجه بیماری شوند می‌توان به درمان آن کمک کرد و این در حالی است با عبور از مرز ۶ سالگی کودک با کم بینایی شدید و یا حتی نابینایی مواجه خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی استان مازندران با اشاره به مراحل طرح غربالگری بینایی کودکان، گفت: بعد از معاینه کودک در پایگاه های بهزیستی در سطح شهر و مهدهای کودک، افرادی که مشکوک به بیماری هستند به سطح دوم برنامه یعنی (اپتومتریست) ارجاع داده می‌شوند و پس از این مرحله در صورت نیاز نیز به خدمات بالاتری یعنی سطح سوم برنامه (چشم پزشک) معرفی خواهند شد.

باقری گفت: سال گذشته یکهزار و 126کودک بین سه تا 6سال مازندرانی دارای تنبلی چشم بودند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز