خبرگزاری کار ایران

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران:

کشاورزان از انتقال میوه های آلوده به مناطق دیگر خودداری کنند

asdasd
کد خبر : ۸۲۵۷۸۹

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران گفت: باغداران قبل از هر اقدامی جهت مشاوره به کارشناسان حفظ نباتات جهادکشاورزی و کلینیک های گیاه پزشکی مراجعه کنند.

عبدالرحمن زاغی در گفتگو با خبرنگار ایلنا در ساری به خسارات مرکبات ناشی از مگس مدیترانه ای اشاره کرد و اظهار داشت: باغداران برای کنترل و مقابله با آفت مگس میوه مدیترانه ای ،میوه های باقیمانده از سال قبل و کلیه میوه های رسیده امسال برای دور ماندن از خسارت باید برداشت کنند.

وی تاکید کرد: کشاورزان از انتقال میوه های آلوده به مناطق دیگر خودداری کنند.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران گفت: باغداران برای جلوگیری از خسارت آفت مگس میوه ، میوه های ریخته شده در زیر درختان را جمع آوری کرده و در عمق 50 سانتی متری خاک دفن کنند.

وی افزود:25 روز قبل از رسیدن میوه عملیات طعمه پاشی با استفاده از ترکیب پروتئین هیدرولیزات (3 لیتر) و حشره کش مالاتیون(200 میلیمتر) در 100 لیتر آب صورت گیرد.

زاغی در ادامه توصیه کرد: طعمه پاشی با سمپاش پشتی تلمبه ای بصورت یک ردیف در میان در قسمت جنوبی و آفتابگیر درخت بسیار موثر است.

وی افزود: در صورت بالابودن جمعیت آفت،با هماهنگی کارشناسان حفظ نباتات،عملیات طعمه پاشی حدود 7 تا 10 روز بعد و یا بعد از هر بارندگی تکرار شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز