خبرگزاری کار ایران

فریبا بریمانی اعلام کرد:

ثبت 189 هزار نفر کم بینا و نابینا در سامانه ارمغان سازمان بهزیستی

asdasd
کد خبر : ۸۲۳۸۳۹

مدیر کل دفتر امور مراکز روزانه توانبخشی و توانپزشکی سازمان بهزیستی از ثبت 189 هزار نفر کم بینا و نابینا در سامانه ارمغان سازمان بهزیستی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فریبا بریمانی در مراسم گرامیداشت  روز جهانی عصای سفید در بابلسر ضمن تقدیر از اقدامات شایسته کانون نابینایان استان مازندران گفت: ضروریست تا بعنوان تنها متولیان امور معلولین در کشور، گوش شنوای درخواست ها و مطالبات جامعه نابینایان برای فراهم نمودن زندگی شاد و پربار برای آنها باشیم.

وی با اشاره به اقدامات سازمان بهزیستی در حوزه نابینایان افزود : حدود 189 هزار نفر دارای اختلالات بینایی در سامانه ارمغان سازمان بهزیستی به ثبت رسیده است.

مدیر کل دفتر امور مراکز روزانه توانبخشی و توانپزشکی سازمان بهزیستی به نقش بی‌بدیل خودباوری بر بروز توانمندی‌های معلولین والحاق به جامعه اشاره و خاطرنشان کرد : از 16 هزار دانشجوی دارای معلولیت حدود پنج هزار نفر نابینا و کم بینا هستند که این بیانگر اعتماد به نفس و خودباوری بالای این عزیزان است.

وی با اشاره به اهمیت مناسب سازی در سهولت دسترسی پذیری جامعه نابینایان به خدمات تصریح کرد : اقدامات خوبی در سازمان بهزیستی در جهت ارتقا برنامه های حوزه آموزش، بهداشت، دسترسی پذیری خدمات و سهولت در تردد صورت گرفته است.

بریمانی در پایان توزیع تجهیزات و لوازم کمک توانبخشی را تنها از طریق ثبت در سامانه رکوئست ممکن دانست .

در این مراسم از نابینایان موفق در عرصه های گوناگون علمی، ورزشی و هنری تجلیل بعمل آمد. 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز