خبرگزاری کار ایران

مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران خبر داد:

مرگ 122 نفر از عابرین پیاده در شش ماه اول سالجاری

asdasd
کد خبر : ۸۲۳۵۶۶

علی عباسی از مرگ 122 نفر از عابرین پیاده در شش ماه اول سالجاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،علی عباسی مجموع آمار تلفات حوادث رانندگی درشش ماه امسال را ۳۴۷نفر اعلام کرد و افزود: ۳۵درصد کل تلفات حوادث رانندگی شش ماه امسال عابرین پیاده هستند.

وی با اشاره به افزایش آمار کشته شدگان عابرین پیاده در تمامی محورها گفت : محور درون شهریبا ۴۳درصد افزایش بیشترین فوتی و بعد از آن برون شهری و راه روستایی با ۱۷ درصد رشددر آن به گزارش شده است.

این مقام اجرایی استان اظهار داشت:بر اساس آمارهای موجود از نظر گروه سنی بیشترین عابران پیاده فوت شده با ۵۰ نفر، معادل ۴۱ درصد در گروه سنی ۶۱ سال به بالا  و سنینکمتر از ۱۰ سال با ۸ نفر قرار دارندعباسی درخصوص بالاترین آمار متوفیات عابران پیاده در استان  گفت: شهرستان‌های بابل با ۱۹ نفر، ساری با ۱۶ و آمل با ۱۳بیشترین تعداد عابران فوت شده را در شش ماه امسال به خود اختصاص داده اند و شهرستان هاینکا، عباس آباد و رامسر  هر کدام با ۲ فوتی عابرین در رتبه های پایانی قرار دارند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: خردادبا ۲۸ نفر ، مرداد با۲۷ نفر و شهریورماه با۱۹ مورد بیشترین و فروردین ماه با ۱۵ مورد کمترین ماه هایی هستند که در آن فوتی به ثبت رسید.

این مقام اجرایی استان با بیان اینکه ۶۲ نفر در محل حادثه و مابقی در بیمارستان جان خود را از دست دادند  یادآور شد :دستگاه های اجرایی استان می توانند در امر فرهنگ سازی با استفاده از آمارهای پزشکی قانونی با برنامه ریزی پیشگیرانه و ارتقای آگاهی عمومی مردم در راستای کاهش آمار کشته ها و مصدومین در حوادث رانندگی موثر باشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز