خبرگزاری کار ایران

جهاد کشاورزی مازندران به باغداران هشدار داد؛

انجام سمپاشی با یکی از سموم مالاتیون یا دیپترکس/ تسریع در برداشت میوه‌های رسیده نارنگی

asdasd
کد خبر : ۸۲۳۰۹۱

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران گفت: باغداران برای جلوگیری از خسارت مگس میوه در باغات نارنگی و تامسون به توصیه‌های بخش کشاورزی توجه کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا،مجید بهادری در گفت و گو با خبرنگار ایلنا اظهار کرد: با توجه به بازدیدهای میدانی کارشناسان جهاد کشاورزی مازندران از باغات آلوده نارنگی و تامسون، تراکم جمعیت مگس میوه در این باغات زیاد است و به همین دلیل برای جلوگیری از خسارت آفت مگس میوه باغداران نسبت به انجام کاور اسپری ( سمپاشی ) با یکی از سموم مالاتیون بمیزان 2 لیتر یا دیپترکس ( تری کلروفن ) بمیزان 5/1 لیتر در 1000 لیتر آب در ساعات آفتابی روز در باغات نارنگی میان رس و تامسون اقدام کنند.

وی ادامه داد: به باغداران توصیه می‌شود تکرار سمپاشی برای باغات تامسون حداقل 1 مرحله دیگر به فاصله 10 روز پس از سمپاشی مرحله اول را انجام دهند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران افزود: تسریع در برداشت میوه‌های رسیده نارنگی و ذخیره سازی در سردخانه یا انبار مناسب در جلو گیری از خسارت و افزایش جمعیت بسیار موثر است.

بهادری خاطرنشان کرد: رعایت بهداشت عمومی باغ از قبیل جمع آوری و دفن هرگونه میوه ریخته شده پای درختان و دفن آن در عمق 50 سانتی متری خاک ضروری است .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز