خبرگزاری کار ایران

مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران اعلام کرد:

رشد 2 درصدی فوتی تصادفات رانندگی در شش ماهه سال جاری

asdasd
کد خبر : ۸۲۳۰۸۲

علی عباسی از رشد 2 درصدی فوتی تصادفات رانندگی در شش ماهه سال جاری خبر داد.

علی عباسی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا گفت:  در شش  ماهه امسال تعداد ۳۴۷نفر شامل ۲۶۶ مرد و مابقی زن  بر اثر تصادفات رانندگی جان باختند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲ درصد افزایش داشت.

وی ادامه داد: در محور درون شهری شاهد افزایش  آمار  ۳۲ درصدی با ۹۸ فوتی بودیم و جاده های برون شهری و راه روستایی با کاهش ۶ درصدی تلفات روبرو بوده است.

این مقام مسئول اظهار کرد: بیشترین آمار تلفات حوادث رانندگی مربوط به شهرستان های ساری، میاندرود با ۶۰ ، بابل با ۵۰ و آمل با ۴۵ مورد بیشترین و شهرستان رامسر با ۳ مورد کمترین فوتی ناشی از تصادفات رانندگی گزارش شده است.

عباسی افزود:در زمان وقوع تصادف ۱۲۲نفر از افراد عابرین پیاده ، ۷۵ نفر سر نشین ، ،۷۴ نفر راننده و ۶۸ نفر موتور سوار و ۸ مورد هم دوچرخه سوار فوتی به ثبت  رسید.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به اینکه صرفا آمار مصدومینی که به مراکز پزشکی قانونی ارجاع می شود در این سازمان ثبت شده است اظهار داشت: در شش ماه امسال، ۹ هزار و ۲۷ نفر مصدوم حوادث رانندگی به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴درصد کاهش داشت.

این مقام اجرایی استان یادآور شد :دستگاه های اجرایی استان می توانند در امر فرهنگ سازی با استفاده از آمارهای پزشکی قانونی با برنامه ریزی پیشگیرانه و ارتقای آگاهی عمومی مردم در راستای کاهش آمار کشته ها و مصدومین در حوادث رانندگی موثر باشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز