خبرگزاری کار ایران

دادستان عمومی و انقلاب بخش چمستان خبر داد:

اعاده ۲/۵ هکتار از اراضی کشاورزی به حالت سابق در بخش چمستان

asdasd
کد خبر : ۸۲۲۲۹۴

دادستان عمومی و انقلاب چمستان از اعاده دونیم هکتار از اراضی کشاورزی این بخش به حالت سابق خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد زارع افزود: در راستای تبصره 2 ماده 10 قانون اصلاح قانون حفظ اراضی زراعی و باغها و همچنین پیگیری و حمایت های ریاست دادگستری استان مازندران، در خصوص حفظ اراضی کشاورزی اقدامات خوب و مناسبی انجام پذیرفته است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان چمستان تصریح کرد: در این راستا شاهد دیوارکشی،  تغییر کاربری و ساخت و ساز غیرمجاز بوده ایم که با ورود به موقع دستگاه قضایی استان و همکاری منابع طبیعی و همچنین نیروی انتظامی، دو و نیم هکتار از اراضی کشاورزی در روستای سنگینده چمستان از اراضی کشاورزی و باغات به حالت سابق اعاده شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان چمستان در ادامه بیان داشت: حسب دستور و تاکید ریاست دادگستری استان مازندران، دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها باید در جهت حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها در خارج از بافت روستا و حریم شهرها دقت بیشتری داشته باشند تا از این طریق تداوم تولیدات کشاورزی را در استان شاهد باشیم.

وی همچنین یاد آور شد: تغییر کاربری اراضی کشاورزی همواره چالش و مشکل اصلی فراگیر  برای بخش کشاورزی است و اراضی کشاورزی باید به عنوان یکی از فاکتورهای اساسی استان مازندران حفظ شود که در این راستا دستگاه قضایی استان با متخلفین برخورد قاطع و قانونی خواهد داشت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز