خبرگزاری کار ایران

مدیر کل ثبت اسناد و املاک مازندران:

کمبود نیروی انسانی و فضای اداری شعبات ثبت مازندران متحول خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۸۲۲۰۹۴

عباسعلی زارع گفت:کمبود نیروی انسانی و فضای اداری شعبات ثبت مازندران متحول خواهد شد .

عباسعلی زارع در گفت و گو با خبرنگار ایلنا گفت:سازمان ثبت اسناد، سازمانی وابسته به قوه قضاییه است و خدمات متنوع و متعددی به مردم ارائه می کند و مردم نیز عموما با خدمات ثبت آشنایی دارند و به نوعی از خدمات ثبت بهره مند می شوند.

وی در ادامه بیان کرد: سازمان ثبت اسناد با دو رویکرد، خدمات خود را ارائه می کند که یکی تحول گرایی منطبق با نیازهای مردم است و دیگری کنترل و نظارت بر رفتار و عملکرد سازمان ثبت است.

زارع با اشاره به بررسی کارشناسان اظهار داشت : عمده پرونده های قضایی در محاکم نشان می دهد ریشه در مالکیت و ثبت دارد و لذا بحث توسعه ثبت رسمی یکی از ضرورت های مهم و اساسی جامعه محسوب می شود.

وی اضافه کرد : در هر مقطعی که به ثبت، خدمات و توسعه ثبتی کم توجهی صورت گرفته زیان و آثارآن به مردم و دولت وارد شده است که می توان تعرض به املاک دولتی ، زمین خواری و تخریب محیط زیست و ... به بخشی از آثار آن اشاره کرد.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک مازندران در ادامه اذعان کرد: با توجه به نوع خدمات ثبت و تکالیفی که بر عهده ثبت اسناد و املاک است ، متاسفانه میزان نیروی انسانی و امکانات ساختمانی متناسب و معقول نیست.

زارع اشاره کرد : بخشی از نیازهای فضای ساختمانی در استان پیگیری شد و خوشبختانه ۵ دستگاه ساختمان اداری در حال احداث است و همچنین تعدادی نیز در دستور کار قرار دارد که با اخذ اعتبار لازم برای شهرهایی که ساختمان اداری مناسبی ندارند و یا بصورت استیجاری هستند اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به کمبود نیروی انسانی در ادارات ثبت استان مازندران  گفت : در بحث جذب نیرو انسانی که بر عهده سازمان مدیریت برنامه ریزی کشور است درخواست های متعددی از سوی سازمان صورت گرفته و قطعا در آینده نزدیک این مهم نیز تحقق خواهد یافت.

عباسعلی زارع در خصوص قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی و اراضی ساختمانهای فاقد سند رسمی گفت : افراد متقاضی در سامانه به صورت غیر حضوری ثبت نام انجام می دهند و مدارک توسط پست برای ثبت ارسال می شود و پس از تایید پرونده توسط  کارشناسان و تعیین وقت رسیدگی به ثبت اسناد مراجعه می کنند.

وی در خصوص طولانی بودن عملیات ثبتی و اخذ سند رسمی گفت : با توجه به حجم ورودی ها پرونده ها و کمبود نیروی انسانی در برخی شهرستانها ، گاها روند رسیدگی با کندی صورت می گیرد یا در برخی مواقع ممکن است وضعیت پرونده ریشه در بنیاد علوی و یا اوقاف داشته باشد که رسیدگی طولانی خواهد شد  اما در بیشتر شهرستانها عملیات ثبتی به روز است.

زارع همچنین در خصوص تاخیر اعضای هیئت ( عضو جهاد، عضو قضایی، عضو راه و شهرسازی  ) در رسیدگی  پرونده ها و صدور رای گفت: قطعا عدم تاخیر اعضای ذکر شده به مدیران کل آنها اعلام خواهد شد و نسبت به بررسی وضعیت عملکرد آنها تجدید نظر صورت می گیرد.

مدیر کل ثبت اسناد مازندران در خصوص پرونده های مهریه و رسیدگی آنها در اجرای ثبت گفت : یکی دیگر از تکالیفی که قانون گذار جدیدا بر عهده ثبت اسناد قرار داده ،پیگیری و صدور اجراییه در خصوص مهریه است.

وی اضافه کرد : در گذشته افراد مخیر بودند برای تقاضای صدور مهریه به ادارات ثبت و هم به دستگاه قضایی مراجعه کنند ولی در دستورالعمل جدید تقاضای صدور اجراییه به عهده ثبت اسناد قرار گرفته است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز