خبرگزاری کار ایران

معاون ریاست جمهور در امور بانوان و خانواده :

صندوق های خرد بانوان روستایی حمایت می شود

asdasd
کد خبر : ۸۲۱۸۹۸

معاون ریاست جمهور در امور بانوان و خانواده از حمایت دولت از صندوق های خرد بانوان روستایی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از ساری،معصومه ابتکار در نشست تخصصی بانوان فعال و فرهیخته مازندران از زنان مازندران به عنوان سرمایه عظیم در استان یاد کرد و اظهار داشت: دشمنان جمهوری اسلامی برآنند تا به هر طریقی مردم را مایوس کنند   اما تلاش زنان در عرصه های مختلف اجتماعی،اقتصادی ،فرهنگی و هنری این نقشه دشمنان را نقش برآب کرده است.

وی افزود: با توجه به این ظرفیت های عظیم ،دولت باید زمینه و زیرساخت لازم برای حضور زنان را در جامعه به خوبی فراهم کند.

معاون ریاست جمهور در امور بانوان و خانواده به رونمایی سند راهبردی ارتقای زنان در مازندران اشاره کرد و گفت: در این طرح اشتغالزایی ، توان افزایی و توانمندسازی در حوزه زنان و خانواده را مدنظر قرار گرفته است.

ابتکار با اعلام اینکه 41 درصد از تسهیلات دولت در بخش تولیدات را زنان دریافت کردند،افزود:  زنان مازندران نیز در تولید استاندارد و سالم نقش مهمی دارند.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده، گفت: حمایت از صندوق های خرد بانوان روستایی و تعاونی ها و نیز توان افزایی سازمان های مردم نهاد از برنامه های ما در حوزه زنان و خانواده است.

وی به طرح ارتقای تاب آوری اجتماعی اشاره کرد و گفت: طرح ارتقاگ تاب اوری اجتماعی به منظور توان افزایی جوامع در معرض آسیب و شناسایی توانمندی های اجتماعی افراد این مناطق برای مقابله با آسیب های اجتماعی؛ در چندین استان اجرا و در استان مازندران نیز اجرا شده است.

ابتکار با بیان اینکه توجه به حضور و نقش آفرینی مردم در قالب تشکل های مدنی و احیای سازمان های مردم نهاد از مهمترین و درخشان ترین دستاوردهای دولت تدبیر بوده است،افزود: سازمان های مردم نهاد که هم راستای دولت دوازدهم طرح هایی را ارائه می کنند و سابقه خوب در این زمینه دارند می توانند از طرح های این معاونت نیز بهره گیری کنند.

وی با بیان اینکه با جدیت به دنبال تحکیم بیشتر بنیان خانواده ها هستیم ،تصریح کرد:باید تلاش کنیم روابط عاطفی بین خانواده‌ها بیشتر شود، زیرا این موضوع به کاهش خشونت و چالش های اجتماعی در کشور منجر می شود.

در ادامه این نشست از سایت " به توان زن" رونمایی شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز