خبرگزاری کار ایران

معاون ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده خبر داد:

رشد 5 درصدی سهم بانوان از مدیریت ها

asdasd
کد خبر : ۸۲۱۸۱۱

معاون ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: سهم 13.6 درصدی بانوان از مدیریت دولتی در سال 96 به 18.8 درصد در سال جاری رسیده که رشد پنج درصد داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا،معصومه ابتکار ظهر امروز در شورای برنامه ریزی و توسعه استان مازندران با بیان اینکه توجه به حوزه زنان از تاکیدات مهم ریاست جمهور در دولت دوازدهم است، اظهار داشت: در شرایط سخت که دشمن تلاش می کند به استقلال ما آسیب بزند ؛ با تلاش دولت و همگرایی مردم تمام این دشمنی ها نقش بر آب خواهد شد و ملت ایران بیش از پیش سرافزار به سمت گام دوم انقلاب با توجه به تاکیدات رهبری حرکت خواهد کرد.

وی با اشاره به ارتقای جایگاه زنان در جامعه ،افزود: ماهیت ،موضوعات فرابخشی و خانواده نیاز به همکاری همه دستگاه ها و سازمان های مردم نهاد دارد و لازمه ی تحقق این اهداف مشارکت و همیاری است.

معاون ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده به موضوع  عدالت جنسیتی اشاره کرد و گفت: عدالت از مولفه های کلیدی انقلاب اسلامی است و جاری سازی این مهم در ابعاد مختلف سیاسی و اجتماعی و اقتصادی از ضروریات است که در قران کریم نیز به عنوان جهت گیری های اصلی مورد تاکید قرار گرفته است.

وی با اعلام اینکه زنان و مردان نقش های مختلفی را در جامعه ایفاء می کنند و مسئولیت های اجتماعی متفاوتی برخوردار هستند،ادامه داد: وقتی نتایج برنامه ها را بررسی می کنیم، در عین پیشرفت زنان پس از انقلاب، به دلیل برخی نگاه ها و خرده فرهنگ ها شاهد آن هستیم که باید برنامه خاص عدالت جنسیتی و سند ارتقای وضعیت زنان را اجرایی کنیم.

ابتکار افزود: در موضوع عدالت جنسیتی 8 محور شاخص تعریف شده است و با همکاری همه دستگاه های اجرایی 176 شاخص خرد در قالب عدالت اجتماعی در موضوعات مختلف از جمله بهداشت، ورزش،مشارکت اجتماعی، سیاسی، حقوق و امنیت تدوین و ابلاغ شده است.

وی تصریح کرد: فضای ورزشی دختران در کل کشور به ویژه شهرستان ها مناسب نیست این درحالی است که برای سلامتی دختران و نشاط آنان باید مکان های ورزشی مناسب داشته باشیم.

معاون ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان اینکه در زمینه اشتغال دختران فارغ التحصیل دانشگاهی شمار افراد جویای کار دختر به مراتب بیشتر از پسران است،افزود: این موضوع در مورد دختران مازندران نیز صدق می کند.

ابتکار گفت: بر اساس آخرین نتایج پیماش خانواده، نگرانی ها درباره افزایش طلاق همانند سال قبل در کشور کمتر شده است اما کاهش ازدواج نگران کننده است و بیشترین عامل برای مردان در این زمنیه مسائل اقتصادی است.

وی با اعلام اینکه طی سال های اخیر اقدامات زیادی در راستای توسعه شاخص ها با تدوین و عملیاتی‌سازی برنامه ها شکل گرفته است،افزود: حمایت از صندوق های خرد روستایی در اولویت سال جاری و سال آینده است.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با اشاره به اینکه توان افزایی و توانمندسازی در حوزه زنان و خانواده را مدنظر داریم، ادامه داد: دولت توجه ویژه‌ای به موضوع اشتغال زنان و به خصوص زنان سرپرست خانوار دارد که در این راستا تسهیلاتی نیز در نظر گرفته شده است.

ابتکار در خصوص تدوین سند وضعیت زنان و خانواده بیان کرد: این سند برای 14 استان تاکنون تصویب شده و همه استان ها آن را نهایی کرده اما تصویب آن در شورای برنامه ریزی استان ها خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: طبق این تفاهم ‌نامه هر استان بر اساس اطلس وضعیت زنان و خانواده و شاخص های عدالت جنسیتی، سند وضعیت زنان و خانواده خود را به صورت مشارکتی با کمک دانشگاه ها، بخش دولتی و سازمانهای مردم نهاد تدوین می کند.

معاون رئیس‌جمهور در امور بانوان و خانواده اعلام کرد: طبق دستور رئیس‌جمهور باید 30درصد ازمناصب مدیریتی به زنان اختصاص داده شود و تعداد این مدیران در دولت دوازدهم از 13.6 درصد به 18.8 درصد رسیده که نشان از توانمندی زنان است و در مجموع زنان 41 درصد کارکنان دولت را تشکیل می‌دهند.

ابتکار بیان کرد:طبق آخرین نتایج پیمایش خانواده، نگرانی ها درباره افزایش طلاق همچون سال قبل در کشور کمتر شده است اما کاهش ازدواج نگران کننده است و بیشترین عامل برای مردان در این زمنیه مسائل اقتصادی است.

وی افزود:حمایت از خانواده در حوزه های مختلف باید مورد توجه اساسی قرار گیرد.

ابتکار با بیان اینکه طبیعت گردی، بومگردی و فناوری های نوین و یا طرح های مستمرسازی فعالیت های کشاورزی برای اشتغال تاثیر زیادی دارد،ادامه داد: در بودجه سال جاری آمادگی کامل برای حمایت از طرح های کشاورزی و صندوق های خرد زنان روستایی داریم.

معاون رئیس جمهوری در حوزه زنان و خانواده گفت: باید از مشاغل اشتغال زا و کمک کننده به توسعه و حفظ محیط زیست در زمینه بازیافت و کاهش تولید پسماند حمایت کنیم زیرا اصلاح الگوی مصرف در مازندران برای ما اولویت دارد و از طرح هایی مانند کاهش مصرف پلاستیک و پسماند حمایت خواهیم کرد.

وی با اشاره پسماند استان های شمالی آن را از دغدغه های دولت برشمرد و خاطرنشان کرد: کاهش مصرف پلاستیک به ویژه پلاستیک های یکبار مصرف  از موضوعات مهم است که زنان در کاهش آن نقش مهمی دارند.

ابتکار گفت: بانوان از گروه های هدف مهم هستند و موضوع صنایع خلاق و استارت آپ های خلاق در دستور حمایت قرار دارند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز