خبرگزاری کار ایران

معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری

40 پروژه مشترک ملی در حوزه زنان اجرا شده است

asdasd
کد خبر : ۸۲۱۷۴۸

معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون بیش از 40 پروژه مشترک در سطح ملی و استانی در استان های کشور از جمله استان مازندران اجرا شده است که دستگاه های مختلف در آن نقش داشته اند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از ساری ،اطهره نژادی صبح امروز در شورای برنامه ریزی و توسعه مازندران به تهیه سند ارتقای وضعیت زنان در استان مازندران اشاره کرد و اظهار داشت: برنامه محوری در حوزه زنان و خانواده از محورهای این سند  به شمار می رود.

وی افزود: از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون بیش از 40 پروژه مشترک در سطح ملی و استانی در استان های کشور از جمله استان مازندران اجرا شده است که دستگاه های مختلف در آن نقش داشته اند.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی در امور زنان ریاست جمهوری ،گفت: در سال 94 تعداد 12 طرح در استان مازندران اجرا شده  که بیشترین طرح در این سال بوده است و سال 97  نیز هشت طرح اجرا شده است.

وی اعلام کرد: انتخاب، آموزش و ساماندهی زنان تسهیل گر توسعه روستایی از جمله طرح های مشترک به شمار می آید.

اطهره نژادی به مشاغل روستایی در حوزه زنان اشاره کرد و گفت: زنان به عنوان کسانی که در روستاها ماندگار هستند می توانند به عنوان نقطه تمرکز در شکل دادن مهاجرت معکوس نقش آفرینی کنند.

وی افزود: حمایت از سیاست های سلامت باروری و حفظ توسعه توانمندسازی زنان بهبود یافته از اعتیاد، توسعه صندوق های اعتباری خرد، تهیه سند وضعیت ارتقای خانواده، توانمند سازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار از جمله پروژه های ملی در حوزه زنان و خانواده است.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی در امور زنان ریاست جمهوری، آموزش حقوق و مسئولیت های فرد و اجتماعی به دانش آموزان مقطع دوم متوسطه از دیگر طرح ها عنوان کرد و افزود: گفتگوی ملی خانواده را از دیگر پروژه های ملی در حوزه زنان است.

وی در آماری تصریح کرد: مازندران در 192 نوع رقم آماری جایگاه خوبی و در میانه های داده های آماری کشور قرار دارد و مازندران در بعد خانوار رتبه یکی مانده به آخر کشور را دارد  میانگین بعد خانوار در کشور 3.4 دهم ولی در مازندران 3.3 دهم خانوار و در گیلان 2.97 دهم خانوار است.

اطهره نژادی با اعلام اینکه مازندران از نظر رتبه بندی زنان سرپرست خانوار رتبه هفتم کشوری را دارد و این نشان می دهد که باید در برنامه حوزه زنان تلاش بیشتری صورت گیرد،افزود: بلحاظ رتبه بندی زنان بی همسر براثر طلاق مازندران با 2.42درصد رتبه چهارم را دارد است درحالی میانگین کشوری 1.8 است.

وی با بیان اینکه مازندران در طلاق های بالای 15 سال زندگی مشترک رتبه پنجم کشور را دارد ،گفت: یکی از مسائل جدی در کشور طلاق های زودهنگام است.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی در امور زنان ریاست جمهوری همچنین افزود: برنامه ریزی مبتنی بر مکان برای این سند دیده شد که باید به تفکیک شهرستانها مسائل و مشکلات شناخته شود و در ترتیب اولویت ها قرار گیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز