خبرگزاری کار ایران

امام جمعه موقت ساری مطرح کرد:

زمزمه های عدم موافقت دولت با منطقه آزاد تجاری مازندران/ متولیان مازندران نگذارند این رویداد خوب برای مردم استان سقط جنین شود

asdasd
کد خبر : ۸۲۱۵۱۳

امام جمعه موقت ساری،گفت: از نفوذهای فردی و سازمانی خودشان برای تحقق آن تلاش کنند و نگذارند این رویداد خوب برای مردم استان سقط جنین شود؛این حق مردم ولایی مازندران است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از ساری،حجت الاسلام محمد قاسمی در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه امروز ساری با بیان اینکه غلبه بر شهوت ظهور عقل را در پی دارد، اظهار داشت:خداوند باریتعالی در نهاد فرشته ها و ملائک عقل قرار داد اما شهوت قرار نداد و در نهاد انسان هم عقل و هم شهوت قرار داد.اگر همین انسان که خداوند او را به عنوان خلیفه در زمین برگزید؛ اگر عقلش بر شهوت غلبه کند از ملائکه برتر است در غیر اینصورت پست ترین فرد روی زمین معرفی می شود.

وی افزود: آن چیزی که موجب می ‌شود انسان در تشخیص حق از باطل اشتباه ‌کند دخالت این قوای حیوانی در ادراک عقل است؛ یعنی هرجا نیروی شهوت، غضب در درون انسان حاکم شوند، عقل کنار می‌رود و آن وقت است که اشتباه می ‌کند. 

امام جمعه موقت ساری به دیدار مقام معظم رهبری با فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نخبگان اشاره کردو گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار با سپاه تاکید کردند که برای آنکه روحیه جوان در سپاه استمرار یابد و این سازمان به مرحله پیری نرسد، باید جوانگرایی که در سپاه آغاز شده، ادامه یابد، نوگرایی و روشهای خلاقانه ادامه یابد و با انتقال تربیت دینی و انقلابی و روحیه شهدای نام‌ آور به نسل های بعدی، از انقطاع نسلی جلوگیری شود.

وی ادامه داد: در همین دیدار ایشان تاکید کردند که سپاه باید راهبرد فراکشوری حتی فرامنطقه ای برای دفاع از کشور داشته باشد ؛ نگاه وسیع فرامرزی که مسئولیتش با سپاه است، عمق راهبردی کشور است و گاهی از واجب ترین واجبات هم لازم تر می شود اما برخی متوجه این مسئله نیستند.

حجت الاسلام قاسمی با اشاره به قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران، گفت:همانطور که سپاه قدس به فرماندهی  سردار سلیمانی در جبهه های سوریه،عراق و یمن نقشه دشمن برای ورود به داخل کشور را خنثی کرد.

وی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با نخبگان و استعدادهای برتر علمی ،افزود: یکی از کارهای زشت دشمنان دلالی و انتقال نخبگان مستعد به خارج از کشور است؛ جوان نخبه به ایران تعلق دارد و پاره ی تن کشور است و اینکه دانشمندان و نخبگان به سراب خارج از کشور توجه نکنند.

خطیب نماز جمعه ساری به راهپیمایی میلیونی مردم مسلمان از از کشورهای مختلف به عتبات عالیات اشاره کرد و گفت: چرا دشمنان به نماز و روزه شیعیان حساسیت نشان نمی دهند اینها تفکر بنی امیه است .

وی ادامه داد: در چنین شرایطی کشورهای آمریکا،اسرائیل ذهن مردم عراق را مشوش کرده تا از حضور میلیونی مردم در راهپیمایی جلوگیری کرده و آن را کمرنگ کنند؛ اما کور خواندند ، با اعلام سازمان حج و زیارت روزانه هزاران نفر فقط از مرزهای ایران وارد کشور عراق می شوند.

حجت الاسلام قاسمی ادامه داد: من از همین جا از دولت عراق که با آغوش باز از زائران حسینی کشورهای اسلامی و غیر اسلامی استقبال می کنند ؛قدردانی می کنم.

وی در بخش دیگر از سخنانش به زمزمه های مبنی بر عدم موافقت با منطقه آزاد در مازندران اشاره کرد و توضیح داد: زمزمه هایی خطرناک این روزها به گوش مردم مازندران می رسد مازندران با هزاران امید به دنبال فرصت های جدید شغلی است به تعبیری فقرش زیر برگ های سبز گم شده است.

امام جمعه موقت ساری ادامه داد: بنا بود که منطقه آزاد تجاری در سه بندر امیرآباد،نوشهر و فریدونکنار تصویب شود و یکی از آرزوهای دیرینه مردم استان محقق شود اما این روزها از قول برخی از متصدیان شنیده می شود که دولت بهانه آورده و این مصوبه را نهایی نمی کند با این بهانه که مدارک کامل نیست.

وی افزود: اگر چنین بود چرا پیش از این مصوب و به رسانه ها اعلام شد و از این طریق مردم امیدوار شدند.

خطیب نماز جمعه ساری از استاندار ،نمایندگان مردم مازندران در مجلس شورای اسلامی و نمایندگان خبرگان رهبری در استان خواهان پیگیری این موضوع مهم شد و گفت: این افراد از نفوذهای فردی و سازمانی خودشان برای تحقق آن تلاش کنند و نگذارند این رویداد خوب برای مردم استان سقط جنین شود؛این حق مردم ولایی مازندران است.

وی خاطرنشان کرد:  از طرفی هم که باید هزینه برای مشکل کارخانه زباله سوز مازندران که نقاط مختلف استان را آزار میدهد را صرف پروژه ضد اکولوژیست (انتقال آب دریای خزر به سمنان) می کنند ،دولت به فکر مردم مازندران باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز