خبرگزاری کار ایران

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران خبر داد:

توزیع آرد براساس نوع پخت نان در مازندران

asdasd
کد خبر : ۸۲۰۰۲۶

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران گفت: توزیع آرد براساس نوع پخت نان در واحدهای نانوایی یارانه ای استان مازندران به زودی آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا،براساس مصوبه کارگروه آرد و نان استان و بمنظور امنیت غذایی و پیشگیری از بیماری ها از اول آبان ماه سالجاری همه واحدهای خبازی یارانه ای با پخت بربری با آردی که 18 درصد سبوس گیری شده و واحدهای خبازی با پخت لواش، تافتون و سنگک با آردی که 15 درصد سبوس گیری شده ملزم به تولید نان می باشند.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران با بیان این مطلب اظهار داشت: از آنجائیکه خرید سهمیه آرد نیمه اول آبان این واحدهای نانوایی از 21 مهر آغاز می شود، کارخانجات تولید آرد استان نیز موظف به تولید و تحویل آرد نانوایی ها با درصد سبوس گیری اشاره شده می باشند.

سید محمد جعفری افزود: 5 کارخانه آردسازی استان به عنوان پایلوت برای تولید آرد 5 درصد سبوس گیری شده تعیین شدند.

جعفری تصریح کرد: بازنگری در میزان سبوس گیری آرد ها در راستای سلامت غذایی و بهبود کیفیت نان و تامین فیبر مورد نیاز مردم در استان توسط اداره کل غله و با همکاری استاندارد ، دانشگاه علوم پزشکی، سازمان صنعت معدن و تجارت استان، استاندارد و اتحادیه خبازان انجام می پذیرد.

جعفری خاطر نشان کرد: این مصوبه قبلا برای واحدهای خبازی نیمه یارانه ای (آزادپز) از اول مهر عملیاتی شده بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز