خبرگزاری کار ایران

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران :

43 میلیارد تومان اعتبار از محل مالیات بر ارزش افزوده به روستاها اختصاص یافت/میانگین بالای روستانشینی در مازندران

asdasd
کد خبر : ۸۱۸۸۵۵

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران گفت:43 میلیارد تومان اعتبار از محل مالیات بر ارزش افزوده به روستاها اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، مهدی رازجویان در جلسه هماهنگی همایش روز ملی روستا اظهار داشت: در سال 98 از محل مالیات بر ارزش افزوده 43 میلیارد  تومان اعتبار به روستاهها تخصیص پیدا کرد.

وی افزود: در استان های دیگر 25 الی 30 درصد از جمعیت را روستائیان را تشکیل می دهند اما در مازندران 45 درصد از جمعیت را روستائیان را شکل می دهند و همچنین جمعیت روستایی در مازندران از کیفیت بالایی برخوردار می باشد و تنها بحث کمیت مطرح نیست .

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گفت:روستائیان زیادی در سطح کشور و استان مسئولیت دارند شاید در استان های دیگر از جمعیت روستائیان استفاده مناسبی نگردد اما در استان مازندران خوشبختانه از پتانسیل روستائیان به خوبی استفاده شده است و این مهم جای بسی خرسندی است که می توان به نوعی خدمات بهتری را به روستائیان ارائه داد و توجه بیشتری به روستائیان داشته باشیم. 

رازجویان بیان کرد: انقلاب ما یک انقلاب روستایی می باشد و به نوعی انقلاب مستضعفین و مناطق کم برخوردار بوده است و طی سال های اخیر توجه مناسبی به روستاهها  در کشورمان شده است .

وی با بیان اینکه اقدامات ارائه شده به روستائیان باید در حد و اندازه جمعیت 45 درصدی روستائیان باشد،افزود :  برگزاری همایش روز روستا در مازندران بصورت هرچه باشکوه تر از جمله انتظاراتی می باشد که می بایست کیفیت و کمیت برگزاری همایش به یک میزان دیده شود.

وی اقدامات نهادهایی همچون آموزش پرورش و پست بانک در روستاهها را قابل تقدیر دانست و افزود: باید دهیاران و شوراها از ظرفیت این دستگاههای خدمات رسان استفاده مناسب را جهت ارائه خدمت به روستائیان انجام دهند البته  برخی از روستاهها بیش از توانشان فعالیت می کنند که قابل تقدیر است.

معاون عمرانی استاندار مازندران تصریح کرد: شناساندن  روستاهها به مناطق شهری و گردشگران مسافرین باید از جمله اولویت های کاری باشد که مدنظر قرار گیرد و ارائه عرضه تولیدات روستاهها از طریق سایت فضای اینترنت و اپلیکیشن ها می تواند موجب رونق اقتصادی در روستاهها گردد.

رازجویان ایجاد اشتغال و درامد را انگیزه مهم برای مهاجرت معکوس به روستاها عنوان کرد و افزود: صرفا توجه به کشاورزی روستاهها نمی تواند موجب رونق در روستاهها شود بلکه توجه به بخش های دیگر در روستاهها می تواند کاستی ها را جبران کند .

وی اعلام کرد: در تمام شهرها با کمک شهرداران مقرر شد غرفه هایی موقت و دائمی در اختیار روستائیان جهت ارائه عرضه محصولات تولیدات روستایی قرار گیرد.

معاون عمرانی استاندار مازندران ادامه داد: برآنیم مردم و بازار هدف  از روستائیان خرید کنند تا از این طریق  دست واسطه ها کوتاه شود و  اقتصاد  روستائیان هم  قوی تر گردد.

رازجویان توضیح داد: نباید عرصه اراضی کشاورزی را نباید به نقطه هدف جهت ویلاسازی تبدیل کنیم بلکه باید شرایط تولید و رونق را در روستاهها فراهم کنیم.

وی افزود: باید تلاش کنیم واسطه را از بین ببریم تا انگیزه را برای تولید ایجاد کنیم و درآمد روستائیان را در تولید محصولات کشاورزی از جمله مرکبات و برنج را افزایش دهیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز