خبرگزاری کار ایران

هواشناسی مازندران در اطلاعیه ای اعلام کرد:

هشدار وزش باد گرم در مازندران/شهروندان از روشن کردن آتش در جنگل ها خودداری کنند

asdasd
کد خبر : ۸۱۸۸۵۲

شکل گیری جریانات گرم جنوبی و بدنبال آن افزایش دما ( بین 5 تا 10 درجه) بویژه در دامنه ها و ارتفاعات استان سبب شده تا هواشناسی مازندران نسبت به وزش باد گرم گاهی نسبتا شدید هشدار دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری،هواشناسی مازندران  روز شنبه با انتشاراطلاعیه ای اعلام کرد که از گذر عصر یکشنبه به روز دوشنبه  بویژه در دامنه ها و ارتفاعات استان شاهد وزش باد گرم گاهی نسبتا شدید خواهیم بود.

بر این اساس از عصر روز دوشنبه  وزش باد شمالی گاهی نسبتا شدید ، افزایش ابر ، کاهش تدریجی دما  و بارش پراکنده پیش بینی می شود.

بنابراین توصیه می شود با توجه به شرایط ذکر شده، به منظور پیشگیری از وقوع آتش سوزی ، شهروندان در این مدت از روشن کردن آتش در جنگلها خودداری کنند. 

احمد اسدی هم در این باره به خبرنگار ایلنا گفت: اسمان استان برای روز سه شنبه 16 مهر نیمه ابری تا ابری ، بارش پراکنده ،  وزش باد وکاهش دما همراه خواهد بود.

وی افزود: آسمان استان برای روز روزچهار‌شنبه 17 مهرصاف تا نیمه ابری، از اواخر روزبتدریج  ابری همراه با بارندگی  و وزش باد نسبتا شدیدپیش بینی می شود.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران گفت: مازندران در روز پنج‌شنبه 18 مهر، آسمانی ابری همراه با بارش پراکنده باران وکاهش دما همراه خواهد داشت.

وی پیش بینی کرد:مازندران در جمعه 19 مهر 98 ، آسمانی صاف تا نیمه ابری خواهد داشت.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران گفت: در صورت تغییرنقشه ها ، تغییرات پیش بینی نیز در روزهای آینده اطلاع رسانی می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز