خبرگزاری کار ایران

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی کشور:

باید برای جلوگیری از آسیب های ورزشی تدابیری اندیشیده شود

asdasd
کد خبر : ۸۱۷۹۸۶

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی کشور گفت:باید برای جلوگیری از آسیب تدابیری اندیشیده شود و در صورت آسیب باید اقدامات درمانی برای ورزشکارانجام و از عوارض آن جلوگیری شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا،  غلامرضا نوروزی، رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی کشور در اولین کنگره سراسری رویکرد پزشکی ورزشی اظهار کرد: رویکرد فدراسیون پزشکی ورزشی نقش پیشگیرانه، درمان و بازتوانی است و مهمترین هدف ما نگاه پیشگیرانه به آسیب می باشد.

وی افزود: باید برای جلوگیری از آسیب تدابیری اندیشیده شود و در صورت آسیب باید اقدامات درمانی برای ورزشکارانجام و از عوارض آن جلوگیری شود.

 نوروزی با بیان اینکه فدراسیون پزشکی ورزشی حامی ورزشکار است، ادامه داد: ورزشکاران می توانند با پرداخت مبلغ ۱۵ هزارتومان به صورت سالیانه از مزایا و خدمات بیمه ای فدراسیون استفاده کنند.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی کشور بیان کرد: در کشور ما حوزه پزشکی ورزشی تخصصی شده است و متخصصین این رشته نقش موثری در موفقیت های ورزشکاران در سطح کشور دارند.

وی به نقش پیشگیری اشاره کرد و گفت:پیشگیری اولیه( جلوگیری از رخ داد آسیب)، ثانویه(درمان به هنگام)و ثالثیه( جلوگیری از بروز عوارض آسیب و توانبخشی) سه سطح پیشگیری است که باید به آن توجه شود.

 نوروزی رشته فوتبال و کشتی را رشته های پرآشوب دانست و افزود: ۶۲ درصد آسیب های ورزشی در ناحیه زانو، مچ پا، مچ دست، شانه، دندان ها و ستون فقرات کمری هستند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز