خبرگزاری کار ایران

جانشین فرمانده سپاه کربلای مازندران تاکید کرد:

ضرورت تبیین فرهنگ دفاع به نسل جوان

asdasd
کد خبر : ۸۱۵۳۵۸

جانشین فرمانده سپاه کربلای مازندران گفت: تبیین فرهنگ دفاع مقدس و انتقال این فرهنگ غنی و گرانبها توسط همه ی دستگاه های فرهنگی ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، سرهنگ  محمد رضایی در سخنان پیش از خطبه امروز نماز جمعه ساری با تسلیت ایام سوگواری آقا ابا عبدالله الحسین و گرامیداشت هفته دفاع مقدس،اظهار داشت: برغم سال های خوبی که بعد از جنگ تحمیلی داشتیم اما در ترویج فرهنگ دفاع مقدس آنطور که باید در بین جوانان تبیین نشد و بسیاری از جوانان ما از دوران دفاع مقدس اطلاع کافی ندارند.

وی افزود: تبیین فرهنگ دفاع مقدس و انتقال این فرهنگ غنی و گرانبها  توسط همه ی دستگاه های فرهنگی ضروری است.

جانشین فرمانده سپاه کربلای مازندران گفت: تا وقتی فرهنگ دفاع مقدس در کشور وجود داشته باشد هیچ قدرتی نمی تواند ما را وادار به شکست کند.

وی با یادآوری اینکه جنگ را در حالی بر ما تحمیل کردند که وضعیت مناسب و ثبات سیاسی ،اقتصادی و نظامی در کشور نداشتیم ،ادامه داد: کشور ما هیچگونه آمادگی برای جنگ نداشت این در حالیست که ارتش عراق با کمک کشورهای قدرتمند از تسهیلات نظامی خوبی برخوردار شد و توانمندی های این کشور چندین برابر شد.

رضایی افزود:  حتی سازمان ملل متحد نیز از کشور عراق حمایت کرد و اتحادیه جماهیر شوروی سابق نیز 60 درصد تسهیلات جنگی را در اختیار این کشور قرار داده بود و عراق در قالب یک جنگ برق آسا وارد شده بود.

وی تصریح کرد: اما رزمندگان جمهوری اسلامی ایران با توکل به خداوند و تاسی از فرامین امام راحل در این جنگ پیروز شدند و حتی یک وجب از خاک ایران در اختیار دشمن قرار نگرفت.

جانشین فرمانده سپاه کربلای مازندران گفت:مردم ما در دفاع مقدس به خداوند متعال اعتماد کرده بودند و چشم امیدی به هیچ کشوری نداشتند و همین باعث شد وضعیت را به نفع خود تغییر دهیم .

وی تاکید کرد که تا وقتی که بر محور ایمان و خدا هستیم پیروزی از آن ماست ،افزود: حتی رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس جبهه را محل عبادت با خدا می دانستند و از این مولفه برای قدرت سازی خود استفاده کردند و فرمایشات امام راحل فصل الخطاب بود و رزمندگان همه تابع بی چون و چرای فرامین امام راحل بودند.

رضایی مقاومت و پایداری را استراتژی رزمندگان در جنگ تحمیلی دانست و گفت: هم اکنون نیز در کشور استعدادهای زیاد با جوانان شایسته داریم که می توان با بهره گیری از این ظرفیت ها همچون دوران دفاع مقدس ؛ می توان اقتصاد مقاومتی را محقق کرد.

وی با اشاره به اینکه دشمنان و ابرقدرتها از توان موشکی ما به شدت می ترسند، ادامه داد: کشور ما بلحاظ نیروی دفاعی و نظامی سرآمد است اما فقط نمی توان به این موضوع اکتفا کرد بلکه قدرت اقتصادی نیز برای توانمتدی یک کشور لازم و ضروری است.

جانشین فرمانده سپاه کربلای مازندران تصریح کرد: در شرایط کنونی دشمن با تمرکز بر اقتصاد کشورمان و تحریم ناجوانمردانه بر آن است تا مردم را در مقابل کشور و نظام قرار دهد در این شرایط نیاز داریم تا باری دیگر مدل و الگوی دفاع مقدس شکل بگیرد تا دشمن زمینگیر شود.

وی ادامه داد: امروز مردم با مشکلات زیادی مواجه هستند اما متاسفانه برخی ها این مشکلات را به خوبی درک نمی کنند .

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز