خبرگزاری کار ایران

مدیر کل پزشکی قانونی استان مازندران خبر داد:

افزایش 10درصدی فوتی ناشی از تصادفات رانندگی پنج ماهه سالجاری

asdasd
کد خبر : ۸۱۴۰۱۹

مدیر کل پزشکی قانونی استان گفت : در پنج ماهه امسال تعداد 288 نفر (221مرد و مابقی زن) بر اثر تصادفات رانندگی جان باختند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 10 درصد افزایش داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا،علی عباسی با بیان اینکه در محور درون شهری شاهد افزایش  آمار  44 درصدی بودیم ،تصریح کرد : جاده های برون شهری و راه روستایی با کاهش یک مورد فوتی ثبت شده است. 

وی افزود: بیشترین آمار تلفات حوادث رانندگی مربوط به شهرستان های ساری ،میاندرود با 49 ،  بابل با 46 و آمل با 37 مورد بیشترین و شهرستان رامسر با 2 مورد کمترین فوتی ناشی از تصادفات رانندگی گزارش شده است.

عباسی در تفکیک وضعیت متوفی افزود:در زمان وقوع تصادف 103نفر از افراد عابرین پیاده ، 61 نفر سر نشین ، 55نفر موتور سوار ،60 نفر راننده و 9 مورد هم دوچرخه سوار فوتی به ثبت  رسید.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به اینکه صرفا آمار مصدومینی که به مراکز پزشکی قانونی ارجاع می شود در این سازمان ثبت شده است اظهار داشت: در پنج ماه امسال، 7 هزار و 472 نفر مصدوم حوادث رانندگی به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 4درصد کاهش داشت. 

 این مقام اجرایی استان یادآور شد :دستگاه های اجرایی استان می توانند در امر فرهنگ سازی با استفاده از آمارهای پزشکی قانونی با برنامه ریزی پیشگیرانه و ارتقای آگاهی عمومی مردم در راستای کاهش آمار کشته ها و مصدومین در حوادث رانندگی موثر باشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز