خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی مازندران مطرح کرد:

اجرای زنگ نشاط برای جلوگیری از توزیع مواد مخدر در حاشیه مدارس/ شعاع 250 متری اطراف مدارس پاکسازی می شود

asdasd
کد خبر : ۸۱۱۴۶۷

فرمانده انتظامی مازندران گفت:طرح زنگ نشاط برای جلوگیری از توزیع احتمالی مواد مخدر در حاشیه مدارس و دانشگاه ها اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا،سردار سید محمود میرفیضی صبح امروز در رزمایش زنگ نشاط با تاکید برانجام اقدامات پیشگیرانه در حوزه های مختلف بویژه مسائل جامعه اظهار داشت: یکی از قشرهایی که بیشترین تهدید را در زمینه مواد مخدر و آثار سوء آن روبرو بوده، قشر نوجوان و جوان هستند زیرا این افراد آینده سازان نظام هستند و باید همه دستگاه ها اقدامات موثر برای آنان انجام دهند.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که همواره مورد دغدغه در آغاز سال تحصیلی است، ورود افراد توزیع کننده مواد مخدر یا خرده فروشان و معتادان متهاجر در اطراف مدارس است و باید اقدامات موثری در این زمینه انجام دهیم از اینرو نیروی انتظامی طرح زنگ نشاط را پیش از شروع تحصیلی در دستور کار قرار داده است.

فرمانده انتظامی مازندران به وجود 530 هزار دانش آموز و 150 هزار دانشجو در استان با چهار هزار و200 مدرسه اشاره کرد و پاکسازی اطراف مراکز آموزشی از معتادان متهاجر را جزء برنامه های ناجا برشمرد.

 وی افزایش رضایتمندی، شناسایی و دستگیری عناصر توزیع کننده مواد مخدر، بالابردن هزینه جرم را از جمله اهداف طرح زنگ نشاط دانست و افزود: پاکسازی اطراف مدارس تا شعاع250 متری قبل از بازگشایی مدارس و دانشگاهها در دستور کار ناجا قرار دارد.

میرفیضی ادامه داد: در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی و ارتقای امنیت در جامعه" ، بنا داریم با شروع سال تحصیلی بستر مناسبی برای حضور بانشاط دانش آموزان و دانشجویان داشته باشیم.

وی در گزارشی اعلام کرد: امسال بیش از دو تن انواع مخدر در استان کشف شد که 12 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

میرفیضی افزود: همچنین در دستگیری ها با رشد 5 درصدی مواجه بودیم و در حوزه جمع آوری معتادان متجاهر 26 درصد پاکسازی نقاط آلوده 16 درصد رشد داشتیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز