خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی مازندران:

قوانین خلق الساعه یکی از دغدغه های صادرکنندگان است/فرار مالیاتی یکی از معضلات کشور است

asdasd
کد خبر : ۸۱۰۳۶۵

عبدالله مهاجر گفت: یکهزار و 800 میلیارد تومان درآمد مالیاتی در کشور است که در حال حاضراز قشرهای خاصی گرفته می شود این درحالیست که برخی از بخش ها مالیات نمی دهند و بخش خصوصی جور آن را می کشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رئیس اتاق بازرگانی مازندران به برگزاری نمایشگاه مواد غذایی دوم مهرماه در روسیه اشاره کرد و گفت: در این نمایشگاه بین المللی 70 کشور دنیا حضور دارند که ظرفیت خوبی برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان مازندران است.

وی با بیان اینکه ندانستن قانون بیشترین لطمه و ضرر را به بخش خصوصی وارد کرده است، افزود: بسیاری از صادرکنندگان اطلاع زیادی از قوانین ندارند که باید در این حوزه اقدامات خوبی صورت گیرد.

مهاجر قوانین خلق الساعه را یکی از دغدغه های صادرکنندگان دانست و بیان کرد: قراردادی بین خریدار و صادر کننده بسته می شود که در آن صادر کننده موظف به فروش محصول براساس تعهد است و اگر طبق قرارداد عمل نشود صادرکننده باید خسارتی را پرداخت کند که متاسفانه با قوانین خلق الساعه صادرکنندگان متضرر می شوند.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران به تاکید مقام معظم رهبری بر رونق تولید و حوزه اقتصادی اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری ۱۰ سال با واژه جدیدی در حوزه اقتصادی ما را راهنمایی می کند اگر سالی دو درصد از آن تحقق پیدا می کرد در حال حاضر باید 20 درصد در این حوزه رشد به وجود می آمد.

وی فرار مالیاتی را یکی از معضلات کشور دانست و بیان کرد: یکهزار و 800 میلیارد تومان درآمد مالیاتی در کشور است که در حال حاضر از قشرهای خاصی گرفته می شود  درحالی که در استان مازندران حداقل می توان 5 هزار میلیار تومان گرفت این درحالیست که برخی از بخش ها مالیات نمی دهند و بخش خصوصی جور آن را می کشد.

مهاجر افزود: همه ما باید برای گرفتن مالیات از افرادی که مالیات خود را پرداخت نمی کنند کمک کنیم زیرا با پرداخت آن ها مجموعه های دیگر دچار مشکل نمی شوند.

رئیس اتاق بازرگانی با تاکید بر رفع موانع تولید، گفت: بخش خصوصی و دولت باید مشکلات را ببینند و در کنار هم برای برطرف کردن این مشکلات تلاش  کنند.

وی به واردات برنج و پیگیری های انجام شده در چهار سال اخیر نیز اشاره کرد و افزود: دو میلیون و 300 هزار تن برنج در کشور تولید می شود که 80 درصد تولیدات آن سهم استان های شمالی است و نمایندگان و بخش خصوصی نیز در سالهای اخیر بر عدم واردات برنج تاکید دارند.

مهاجر با اشاره به عدم تعامل بین بخش های خصوصی در حوزه واردات برنج، گفت: دو میلیون و 300 هزار تن برنج تولید می کنیم ولی مصرف سرانه کشور سه میلیون و 500 تن است که مابقی احتیاج کشور را باید واردکنندگان تعهد دهند که می توانند وارد کنند تا کشور با مشکل مواجه نشود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز