خبرگزاری کار ایران

رئیس مجمع نمایندگان مازندران:

دولت آمریکا از مردم ایران عذرخواهی کند و تحریم ها را از بین ببرد

asdasd
کد خبر : ۸۰۵۵۹۳

رئیس مجمع نمایندگان مازندران گفت: آمریکا باید به برجام برگردد و از مردم ایران عذرخواهی کند و تحریم ها را از بین ببرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،ولی الله نانواکناری در ششمین نشست خبری در جمع خبرنگاران مازندران در بابلسر اظهارداشت: نگاه ما به مذاکره این است که طرف های مذاکره به آنچه متعهد شدند باید عملیاتی کنند و آمریکا نیز در پیرامون بحث برجام باید به برجام برگردد و از مردم ایران عذرخواهی کند و تحریم ها را از بین ببرد.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بعد از خروج ترامپ از برجام اروپا متعهد شد به برجام عمل کند، اگر اروپایی‌ها به گام دوم برجام عمل نکند گام سوم برجام محقق نمی‌شود. نانواکناری تصریح کرد: در خصوص برجام سیاست کار را رهبری تعیین می‌کنند و مجلس در این خصوص براساس نظر مقام رهبری عمل می‌کند و کلیه نمایندگان در این مسیر قدم در جایگاه رهبری می‌گذارند و مذاکره را با این شرط دنبال می‌کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در این نشست در خصوص انتقال آب دریای خزر اظهارداشت: نشست های متعددی با سران کشورهای حوزه دریای خزر در رابطه با رژیم حقوقی به نتیجه نرسیده است و نگاه ما این است ۲۰ درصد از دریا و مالکیت آن مربوط به کشور ایران باشد، اما سران کشورها نظر دیگری دارند ولی نتیجه هر چه باشد باید رأی دو سوم نمایندگان مجلس را به همراه داشته باشد.

نانواکناری افزود: کلیه نمایندگان مجلس یکپارچه در نطق خود در مجلس و مکتوب، اعتراضات و انتقادات خود را در این خصوص اعلام کردند و به نظرم این موضوع کاملاً منتفی شده است. از این رو پیشنهاد کردم اگر قرار است به رفع مشکل کم آبی بپردازیم، مشکل کم آبی کل کشور مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: به این منظور آب دریای عمان را برای رفع مشکل کم آبی استان‌های سیستان، کرمان، خراسان جنوبی، اراک، مرکزی، اصفهان، قم و سمنان پیشنهاد دادیم که هم کم هزینه تر است و هم مشکل کم آبی کلیه این استان‌ها رفع می‌شود.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران همچنین به عملکرد نمایندگان مجلس در حادثه سیل اخیر اشاره کرد و گفت: نمایندگان مازندران عملکرد خوبی داشتند و بسیاری از مسئولان کشوری را به استان آوردند و با پیگیری انجام شده در مرحله اول به تمام سیل زدگان مبلغ ۲ میلیون تومان پرداخت شد و اقدامات دیگر نیز در این خصوص صورت گرفت.

ولی الله نانواکناری افزود: پیشنهاد کردم اگر قرار است به رفع مشکل کم آبی بپردازیم مشکل کم آبی کل کشور مورد توجه قرار گیرد به این منظور آب دریای عمان را برای رفع مشکل کم آبی استان‌های سیستان، کرمان، خراسان جنوبی، اراک، مرکزی، اصفهان، قم و سمنان پیشنهاد دادیم که هم کم هزینه تر است و هم مشکل کم آبی کلیه این استان‌ها رفع می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود در خصوص عرضه بنزین با کارت سوخت در کشور نیز بیان کرد: یکی از معضلات ما در سطح کشور قاچاق سوخت است و طبق آمار سالانه ۱۲ میلیون لیتر سوخت قاچاق در کشور صورت می‌گیرد که کارتی کردن سوخت یکی از مواردی است که می‌تواند از قاچاق سوخت جلوگیری کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز