خبرگزاری کار ایران

صبح امروز؛

نخستین دستگاه سی تی آنژیوگرافی فوق پیشرفته قلب در ساری رونمایی شد

asdasd
کد خبر : ۸۰۵۳۴۰

نخستین دستگاه سی تی آنژیوگرافی فوق پیشرفته قلب(256 اسلایس) در شمال کشور با سرمایه گذاری بخش خصوصی در مرکز نگین ساری با حضور استاندار ،فرماندار ودیگر مسئولین استانی و شهرستانی افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از ساری اولین دستگاه سی تی اسکن آنژیوگرافی فوق پیشرفته قلب( 256 اسلایس) در شمال کشور با سرمایه گذاری بخش خصوصی در مرکز نگین ساری افتتاح شد.

 سعید امیری گفت: این دستگاه چهارمین دستگاه سی تی آنژیوگرافی در کشور  و اولین در شمال کشور است که می تواند روزانه به بیش از 60 بیمار خدمات درمانی ارائه کند.

وی با بیان اینکه بررسی قلب و عروق بیماران بصورت غیر تهاجمی در چند ثانیه در این مرکز انجام می شود، افزود: با راه اندازی این مرکز بیش از 80 اشتغال ایجاد شده است.

مدیر مرکز نگین در مرکز استان گفت: بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی بیمارانی که از مراکز درمانی با فرم ارجاع به این مرکز مراجعه کنند با تعرفه دولتی پذیرش می شوند.

وی تصریح کرد: بیش از 250 میلیارد ریال برای این بخش هزینه شده است.

سی تی آنژیوگرافی قلب نوعی تصویر برداری است که شریان هایی که به قلب خونرسانی می کنند را بررسی می کند. این نوع تصویر برداری ممکن است برای تشخیص علت درد قفسه سینه یا دیگر علائم استفاده شود.

سی تی آنژیوگرافی نوعی دستگاه و همچنین استفاده از اشعه ایکس قدرتمند برای تهیه تصویر از قلب شما و عروق خونی آن است. این تصویر برداری بدون تهاجم است و نیازی به مدت بهبودی ندارد. سی تی آنژیوگرافی به طور قابل توجهی برای افرادی که مشکلات قلبی مختلفی دارند مناسب است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز