خبرگزاری کار ایران

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی:

تعاونی ها آینده امیدوار کننده ای دارند

asdasd
کد خبر : ۸۰۳۷۳۱

علی اصغر یوسف نژاد گفت: تعاونی ها آینده امیدوارکننده ای دارند اگر بخشی شکست خوردند نتیجه سوء مدیریت و مشکلات درونی بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا،علی اصغر یوسف نژاد پیش از ظهر امروز  در چهاردهمین دوره معرفی تعاونی های برتر استان مازندران شمار تعاونی های کشور را 95 هزار واحد عنوان کرد و اظهار داشت: در سیاست های  یکی و دو دهه گذشته در سال های 70 تا 80 توجه به بخش تعاونی ها بسیار خوب بوده و اعتبارات خوبی نیز به این واحدها اختصاص داده می شد اما وضعیت در شرایط فعلی فرق کرده است که بخشی به قوه مجریه می گردد.

وی افزود: در بخش ساختاری ،تعاونی ها در شرایط خوبی قرار دارند حتی در سطح کلان ،شورای اقتصاد و هیئت واگذاری و بخش خصوصی نیز تعاون نماینده دارد.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی گفت: در اصل 44 نیز اتاق تعاون نماینده دارد و اختیار تعاونی ها در این بخش مضاعف شده است.

وی با بیان اینکه اینگونه مدل ها در استان نیز باید پیاده سازی شود،اما نمی شود، ادامه داد: تعاونی ها آینده امیدوارکننده ای دارند اگر بخشی شکست خوردند  نتیجه سوء مدیریت و مشکلات درونی بوده است.

یوسف نژاد با تاکید بر آموزش تعاونی ها افزود: طی نکردن دوره پیش تعاونی یکی از دلایل شکست تعاونی ها بوده است که فهم و درک مناسبی از فعالیت های مشارکتی نداشته اند.

وی رشد تعاونی ها را از رویکردهای مجلس شورای اسلامی عنوان کرد و گفت: البته موفقیت تعاونی مختص به یک نهاد نیست بلکه بانکها،دولت،مجلس و قوه مجریه نیز باید در ادامه این هدف پای کار باشند.

یوسف نژاد با بیان اینکه تعاونی ها آینده امیدوارکننده ای دارند ادامه داد: تحقق این مهم همکاری و مشارکت دیگر نهادها و سازمان ها را نیز می طلبد.

وی تصریح کرد: در خیلی از جاها از سیستم اجرایی دولت گله مندیم با این توضیح که در چند روز قبل مدیریت شرکت ایران خودرو به فردی دولتی واگذار شد این در حالی است که این بخش خصوصی است.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلاتی که امروز با آن مواجه ایم به خاطر این است که مرز بندی ها مشخص نیست ،گاهی از کلمه خصولتی استفاده می شود در حالیکه اصلا جایگاهی ندارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز