خبرگزاری کار ایران

دبیر کل اتاق تعاون ایران:

فعالیت 104 هزار تعاونی در کشور/60 هزار تعاونی در بخش تولید فعالیت دارند/برند سازی در بخش تعاون احیاء نشده است

asdasd
کد خبر : ۸۰۳۶۹۱

دبیر کل اتاق تعاون کشور گفت:برند سازی در بخش تعاون احیاء نشده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا،ماشاالله عظیمی صبح امروز  در چهاردهمین دوره معرفی تعاونی های برتر استان مازندران با اشاره به فعالیت 104 هزار تعاونی در کشور ،اظهار داشت : 52 درصد از این تعاونی ها در بخش تولید فعالیت می کنند.

وی افزود: در یکی دو دهه گذشته تمام اقتصاد دنیا برای تکمیل چرخه عدالت در حکمرانی به سمت اقتصاد تعاون حرکت کردند.

دبیرکل اتاق تعاون کشور با اشاره به اینکه روش تامین مالی در کشور محدود کننده است،گفت: بار اقتصاد به غلط به دوش بانک است و بانک چون بنگاه داری می کند قادر به حل مشکل تعاونی ها نیست.

وی با اشاره به اصل 55 قانون اساسی و اینکه در این اصل اختیارات خوبی به تعاونی ها داده شد،ادامه داد: دنیا به سمت تعاون حرکت کرده و قوانینش را خوب اصلاح کرد اما خوب اجرا نشد .

عظیمی تصریح کرد: 60 هزار تعاونی در بخش تولید فعالیت دارند اما در" ارزش افزوده و جی پی تی " رشد محسوسی احساس نمی شود و دلیلش مشکل در درون خودمان است.

وی با تاکید بر شبکه سازی و برند سازی در حوزه تعاون گفت: برند در بخش تعاون احیاء نشده است.

عظیمی افزود: برای رسیدن به سهم 25 درصدی تعاون در اقتصاد کشور ،سند توسعه تعاون باید اجرا شود ؛ همچنین افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون در دستور کار قرار بگیرد.

دبیر کل اتاق تعاون کشور با بیان اینکه توسعه تعاون بدون توسعه مالی و بانکی امکان پذیر نیست، ادامه داد: دستگاه های متولی نسبت به تهیه و تصویب سند توسعه تعاون اقدام کنند ضمن اینکه 50 درصد منابع بانکی باید در بخش تعاون آورده شود.

وی به نقش تعاون در شرایط بحرانی کشور اشاره کرد و خبر داد: بیش از 8 هزار تن گوشت در کشور توسط تعاونی ها توزیع شد.

عظیمی گفت: اگر فکر کنیم که می بایست تمام مشکلات توسط دولت حل شود در حالیکه دست نیاز دولت به سمت مردم دراز است؛ ممکن نیست،نه دولت می تواند نه اینکه همه را دولت باید حل کند.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز