خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی مازندران خبر داد:

پرداخت 280 میلیارد تومان تسهیلات به طرح‌های روستایی در مازندران/ افزایش 3.5 برابری بیمه کارگران ساختمانی در مازندران

asdasd
کد خبر : ۸۰۲۹۶۷

کامران اصغری از پیگیری و انعقاد قرارداد بیش از 2800 میلیارد ریال به طرح های روستایی با اعتبار 5047 میلیارد ریال از محل اعتبارات روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کامران اصغری  با اشاره به عملکرد حوزه توسعه کارآفرینی و اشتغال این اداره کل در استان اظهار کرد: با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی شناسایی کارآفرینان و برگزاری سالانه جشنواره امتنان ازکارآفرینان برتر استان صورت می‌گیرد.

وی از اجرای طرح  "توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار (تکاپو)" با هدف استفاده از ظرفیت‌های بومی و بکارگیری تجارب سازمانهای بین‌المللی، برای تحرک تقاضای نیروی کار در بخشهای کشاورزی، گردشگری و فناوری اطلاعات در استان خبر داد و افزود: چهار مرکز مشاوره، اطلاع رسانی و خدمات کارآفرینی با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی در استان تشکیل شده است. 

 فعالیت 49 مرکز مشاوره شغلی و کاریابی 

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی مازندران از فعالیت 46 مرکز مشاوره شغلی و کاریابی داخلی و 3 مرکز کاریابی بین‌المللی در استان با هدف ارائه خدمت به کارجویان خبر داد و بیان کرد: طی این مدت 160 جلسه کارگروه تخصصی اشتغال و کارشناسی و 77 جلسه کمیته فنی استانی روستایی و فراگیر در استان برگزار شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه 671 فقره صدور، تمدید، تجدید و ابطال پروانه کار اتباع خارجی انجام شده است، خاطرنشان کرد: پیگیری پرداخت 4 هزار و 659 میلیارد ریال به طرحهای اشتغالزا(از محل توان تسهیلات دهی بانکها در سالهای 93 و 94)، پیگیری پرداخت 603 میلیارد ریال به طرحهای کسب و کار خرد و خانگی، برگزاری 77 جلسه کمیته فنی استانی روستایی و فراگیر، صدور 21 هزار و 448 فقره مجوز مشاغل خانگی و پیگیری پرداخت 4 هزار و 201 میلیارد ریال به طرحهای حمایتی کمیته امداد و بهزیستی از محل ردیف‌های بودجه‌ای کشور (بند ب تبصره 16 قانون بودجه سال 97، بند د تبصره 16 قانون بودجه سال 96، تبصره 26 قانون بودجه سال 95، بند د تبصره 17 قانون بودجه سال 94، بند ج تبصره 16 قانون بودجه سال 93) از اقدامات مهم بخش کارآفرینی و اشتغال است.

اصغری از پیگیری انعقاد قرارداد بیش از 2800 میلیارد ریال به طرح های روستایی با اعتبار 5047 میلیارد ریال از محل اعتبارات روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی خبر داد و گفت: پیگیری انعقاد قرارداد بیش از 3000 میلیارد ریال به طرح های فراگیر با اعتبار 7505 میلیارد ریال از محل بند الف و ب تبصره 18 قانون بودجه سال 96 انجام شد.

افزایش 3.5 برابری بیمه کارگران ساختمانی در مازندران

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی  مازندران درخصوص دستاوردهای دولت در حوزه مدیریت اجتماعی این اداره کل گفت: از ابتدای دولت تدبیر و امید بیش از 38 هزار کارگر ساختمانی در استان بیمه شدند که این آمار نسبت به قبل از سال 92 افزایش بیش از 3.5 برابری (سه و نیم برابری) داشته است و تعداد کل بیمه شدگان در این بخش به 53 هزار نفر رسیده است.

اصغری برگزاری اولین المپیاد فرهنگی و ورزشی کارگران کشور در مازندران، برگزاری اولین کنگره بزرگداشت 980 شهید کارگر استان مازندران برای اولین بار در کشور، برگزاری سالانه جشنواره امتنان از کارگران، گروه های کارو واحدهای نمونه به منظور شناسایی و تجلیل از نیروهای کار مولد، متخصص، مخترع، مبتکر و ساخت تعداد 6 عدد مجموعه فرهنگی ورزشی کارگران در استان مازندران با هدف افزایش رفاه و سلامت قشر شریف کارگر را بخشی  از دستاوردهای مهم در حوزه اجتماعی عنوان کرد.

وی تشکیل هیئت ورزش های کارگری استان مازندران با بیش از 50 انجمن ورزشی، اعزام بیش از 200  تیم های ورزشی کارگری در بخشهای بانوان و آقایان  از قبیل فوتبال،والیبال،بسکتبال،ورزشهای رزمی، کشتی  و.... به مسابقات کشوری و جهانی، برگزاری مسابقات قرآنی،کتابخوانی برای جامعه هدف (کارگران و خانواده آنها)و اعزام به مسابقات ملی، تاسیس و فعال سازی بیش از 49 باب خانه بهداشت کارگری در واحدهای مشمول (بالای 50 نفر) با هدف پیشگیری از بیماریهای شایع و بومی ، حوادث و بیماریهای ناشی از کار را از دیگر دستاوردهای مهم در حوزه اجتماعی برشمرد.

برگزاری حدود 337 دوره آموزشی

اصغری از اجرای طرح حمایت غذایی برای افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی استان مازندران در15 مرحله خبر داد و گفت: برگزاری حدود 337 دوره آموزشی با موضوع مهارت های زندگی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی (اعتیاد-ایدز-طلاق) برای 9 هزار و 493 هزار نفرکارگر، اجرای طرح  های پژوهشی شیوع شناسی اعتیاد و بررسی سلامت روان، طرح ملی پیشگیری از مصرف مواد مخدر در جامعه کار و تولید (طرح کاج)، طرح پیشگیری از اعتیاد و پیمایش ملی خشونت ، نشاط و سرمایه اجتماعی ویژه جامعه کار و تولید استان مازندران با هدف بهبود سلامت جسم و روان قشر خدوم کارگران را از دیگر اقدامات مهم در این بخش عنوان کرد.

ارائه آموزش های ایمنی به 23 هزار کارگر ساختمانی

وی همچنین درباره دستاوردهای دولت طی این مدت در حوزه روابط کار این اداره کل در استان از انجام بیش از 112 هزار مورد بازرسی ادواری و موردی از کارگاهها، به ویژه کارگاه های ساختمانی و معادن برای پیاده سازی مقررات ایمنی در جهت کاهش حوادث ناشی از کار خبر داد و افزود: آموزش ایمنی مهندسین ناظر و کارگران ساختمانی با همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان استان به میزان حدود  200 هزار نفر ساعت برای 23000 نفر برای اولین بار در کشور، افزایش کمیته های حفاظت فنی و بهداشت کار در کارگاهها در راستای کاهش حوادث ناشی از کار به تعداد حدود  596 کمیته، بررسی حدود 80 هزار تقاضای مشاغل سخت و زیان آور در کمیته های بدوی و تجدید نظر و راهبری تأسیس بیش از 752 تشکل کارگری و کارفرمایی از اقدامات مهم طی این مدت است.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به اینکه افزایش چند برابری میزان آموزش تشکل‌ها و مراجع حل اختلاف با موضوع قوانین کار و تأمین اجتماعی و... به میزان بیش از 264 هزار نفر ساعت، گفت: مدل خود بازرسی درون کارگاهی و استقرار مسئولین ایمنی در کارگاه ها با هدف افزایش سطح ایمنی در دست اجراست.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز