خبرگزاری کار ایران

مدیر شبکه بهداشت و درمان بهشهر:

فعالیت 300 پزشک در بهشهر/ تولید 95 درصد داروهای مصرفی ما در داخل کشور است

asdasd
کد خبر : ۸۰۱۳۳۷

صالح طبری از فعالیت 300 پزشک بومی در بهشهر خبر داد و گفت: تا سال 57 تنها 10پزشک داخلی و بومی در بهشهر فعال بودند.

محمدتقی صالح طبری در گفت و گو با خبرنگار ایلنا افزود: امروزه بیش از 300 پزشک عمومی، متخصص و فوق تخصص بومی در بهشهر فعالیت دارند و شاهد توسعه فراوان در این حوزه هستیم.

وی با اعلام اینکه تولید 95 درصد داروهای مصرفی ما در داخل کشور است؛ اظهار داشت: این در حالیست که در فبل از انقلاب تنها 18درصد داروها در داخل کشور تولید می شد.

صالح طبری گفت: در چهل سال انقلاب کارکنان بهداشت و درمان در صحنه های مختلف انقلاب کوشا بوده و برگ زرینی بر صفحه زرین انقلاب افزودند. 

مدیر شبکه بهداشت و درمان  بهشهر افزود: در طول انقلاب شاهد پیشرفت های مختلف در حوزه بهداشت و درمان بودیم؛ به طوری که برخی از الگوها و برنامه های ما مورد استقبال و تشویق سازمان بهداشت جهانی قرار گرفت.

وی ادامه داد: فرازهایی متعددی را در طول چهل سال تجربه کردیم که از جمله راه اندازی شبکه های بهداشت و درمان، تاسیس خانه های بهداشت و مراکز بهداشتی و درمانی، نظام واکسیناسیون علیه بیماری های فراگیر و واگیر، راه اندازی طرح پزشک خانواده شهری و روستایی، طرح بیمه همگانی و طرح جامع سلامت و ..  از جمله افتخارات بهداشت و درمان بود.

این مسوول گفت: در بسیاری از کشورها روزی برای بزرگداشت پزشکان در نظر گرفته شده است و در ایران اسلامی هم زادروز تولد ابوعلی سینا از مفاخر ما ایرانیان در اول شهریورماه به نام روز پزشک نامگذاری شده است. 

صالح طبری گفت: جامعه پزشکی از همان ابتدای انقلاب، دوران دفاع مقدس، بحران، زلزله و سیل های متعدد و در مجموع در طول انقلاب از پیشگامان بودند و همگام و همراه با مردم برای دفاع از انقلاب و نجات جان مجروحان و مصدومان تلاش ستودنی داشتند و به ارائه خدمت پرداخت.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بهشهر افزود:  حضور در کنار مدافعان حرم از افتخارات پزشکان است و تلاش های ماندگار داشته اند.

وی بیان داشت: مردم و مسئولان هم خدمات شایسته به نظام سلامت انجام داده و با اهدا زمین و یا ساخت خانه های بهداشت و درمان و مراکز بهداشتی کمک کار ما برای رسیدن به اهداف بلند سلامت بودند.

صالح طبری با بیان اینکه در سخت ترین شرایط اقتصادی هستیم؛ خاطر نشان کرد: باید با تکیه بر عالمان و دانشمندان داخل تحت حمایت های رهبری از مشکلات خارج خواهیم شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز