خبرگزاری کار ایران

مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی مازندران:

شبکه توسعه اجتماعی رسالت ساختاری گسترده است/کسب و کار خانگی یکی از مباحث مطرح در کارآفرینی اجتماعی است

asdasd
کد خبر : ۸۰۱۱۳۳

مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت:یکی از مباحث مطرح در کارآفرینی اجتماعی، کسب و کار خانگی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا،کامران اصغری پیش ازظهر پنجشنبه در نشست هم اندیشی اجرای فراگیر طرح شبکه توسعه اجتماعی رسالت طی سخنانی اظهار داشت: با دستور عملیاتی و ویژه استاندار مازندران در حال پیگیری اجرای فراگیر این طرح در روستاهای استان مازندران هستیم.

وی افزود: شبکه توسعه اجتماعی رسالت ساختاری گسترده است که با محوریت کانونهای مردمی (ازجمله کانون‌های همیاری اجتماعی و کانونهای کار و زندگی)، راهبران (شامل اشخاص حقیقی و سازمان‌های راهبری) و حامیان (ازجمله شخصیت‌ها و سازمان‌های دولتی-خصوصی) شکل گرفته است.

اصغری با تأکید بر اینکه این شبکه به‌ دنبال توسعه همیاری اجتماعی، کارآفرینی اجتماعی در جامعه است خاطرنشان کرد: همیاری اجتماعی یعنی با تعاون و همیاری می‌توانیم خیلی مسائل و نیازهای جامعه را با توان خود جامعه برطرف کنیم و برآورده شود.

دبیر کارگروه تخصصی اشتغال استان مازندران تصریح کرد: یکی از مباحث مطرح در کارآفرینی اجتماعی، کسب و کار خانگی است، یعنی هر خانه یک کارخانه، تولید در شهرهای کوچک و روستاها، مصرف در شهرهای بزرگ و این باعث می‌شود با توسعه اقتصادی روستاها مهاجرت هم کاهش پیدا کند.

وی بیان داشت: در این راستا، به ‌دنبال این هستیم کانون‎های همیاری اجتماعی در بطن جامعه شکل بگیرد که قطعا باعث خواهد شد مردم خودشان به ‎طور خودجوش و جمعی به رفع نیازهایشان بپردازند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران افزود: هدف این است که باهمدیگر، سبک زندگی و تفکر مردم را به ‎گونه‎ای ارتقا دهیم که همگی به این نتیجه برسند که می‎توانند با همیاری، با دور هم جمع شدن، با هم‎ افزایی و تعاون کاری کنند که نیازها و مسائل اجتماعی و موضوعاتی مثل معیشت، کسب و کار و اشتغال خانوار، ازدواج و تحصیل و… حل شود، بدون این که نیازی داشته باشند که متکی به غیر خودشان باشند.

این مسئول اظهار داشت: این اداره کل نیز به دنبال اجرای طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار می باشد که به کارآفرینی اجتماعی منجر خواهد شد.

وی ادامه داد: اهدافی کیفی از قبیل خوداشتغالی زنان سرپرست خانوار و پیشگیری از ورود به چرخه حمایتی، بهبود معیشت و افزایش رفاه زنان سرپرست خانوار، استفاده از ظرفیت مشاغل خانگی برای ایجاد اشتغال پایدار، اتصال صاحبان کسب و کار خانگی به بازارهای هدف و بنگاه های پیشرو را در استان دنبال می کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز