خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران اعلام کرد:

افتتاح صدها پروژه به ارزش یک هزار میلیارد تومان در هفته دولت

asdasd
کد خبر : ۸۰۱۱۲۵

استاندار مازندران از افتتاح صدها پروژه به ارزش یک هزار میلیارد تومان هفته دولت در مازندران خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،احمد حسین زادگان، استاندار مازندران در آیین افتتاحیه ورزشگاه 5 هزار نفری شهدای نوشهر با تبریک گرامیداشت هفته دولت گفت: با وجود همه ی محدودیت ها و تحریم ها، امروز ما شاهد افتتاح پروژه های بزرگ با رقم های معنا دار در استان بالغ بر هزار میلیارد تومان پروژه در هفته دولت هستیم.

حسین زادگان با تقدیر از عنایت ویژه رهبر معظم انقلاب به غرب استان، اظهار داشت: معظم له؛ در زمینه ورزش و جوانان و همچنین در بحث زباله سوز توجه ویژه ای به غرب استان و نوشهر داشته اند. 

وی گفت: مازندران ۵۰ درصد مدال های المپیکی و مهم جهانی را به خود اختصاص داده است و در حوزه زیرساخت ها ی ورزش بخصوص در دولت تدبیر و امید و مسئولیت وزیر ورزش کارهای خوبی صورت گرفته است.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه سرمایه گذاری در حوزه ورزش در استان مازندران، هزینه محسوب نمی شود، گفت: کار در استان مازندران بسیار سخت است 22 شهرستان داریم که فقط یک شهرستان جویبار معروف به پاییتخت کشتی جهان است اما اعتقاد ما این است که همه شهرستان های استان هر کدام می توانند پایتخت یک رشته ورزشی در جهان باشند.

حسین زادگان یادآور شد: غرب استان و نوشهر نیز مهد کشتی فرنگی است؛ حضور ورزشکارانی مانند پهلوان رنگرز، در تنکابن فرزان آشورزاده در ورزش های رزمی و ورزشگاران دیگر داریم که نشان از قابلیت استان در حوزه ورزشی است که با سرمایه گذاری در هر شهرستان با توجه به اولویت بندی رشته های ورزشی توسط وزارت ورزش که به بدرستی انتخاب شده و دارند سرمایه گذاری می کنند قطعا اثراتش درسالهای آتی مشخص می شود چون بسیاری از کارهایی که در این دوره انجام می شود کار های زیربنایی است.

استاندار مازندران اجتماع ‌محور بودن ورزش در مازندران را از کارهای زیربنایی دولت تدبیر و امید برشمرد و گفت: در مازندران بیش از 103 سمن ورزشی تخصصی فعال است، گرچه مدال‌ها بیشتر دیده می‌شود اما آنچه پایدار است همین فعالیت سمن‌ها است. نوع رویکرد ما فعالیت سمن ها و همگانی کردن ورزش در استان است که به فرمانداران هم ابلاغ کردیم.

مقام عالی دولت در مازندران ورزش بانوان را در اولویت‌ دانست و گفت: به ورزش بانوان کمتر توجه شده است اما در دولت تدبیر و امید هم در حوزه ورزش همگانی و هم حوزه ورزش بانوان کار های بزرگی انجام شده است.

حسین زادگان با بیان اینکه به لحاظ زیرساختی در حوزه ورزش با توجه به کمک های دولت مشکلی نداریم گفت: اما در حمایت از تیم های ورزشی با مشکل روبرو هستیم چرا که اقتصاد مازندران بر پایه کشاورزی است و این استان بنگاه و شرکت بزرگ ندارد و همین کار ما را در حمایت از تیم‌های ورزشی در حوزه ورزش قهرمانی سخت می‌کند.

وی افزود: از آقای جهانگیری و سلطانی‌ فر با اینکه می دانیم کار دولت تیم داری نیست و فقط باید زیرساخت ها را مهیا کند اما انتظارداریم که با مشارکت یکی از شرکت‌های بزرگ کشور، به یک تیم دسته دو استان کمک شود. توقع نداریم در یک شب صاحب تیم‌های لیگ برتر شویم.

وی ادامه داد: برای حفظ تیم های استان مثل خونه به خونه و نساجی که کار بسیار سختی بود بیش از 30جلسه برگزار کردیم تا بتوانیم تیم را در استان نگه داشته باشیم چون ما حامی مالی قوی در استان نداریم.

مقام عالی دولت در مازندران تأکید کرد که اگر پروژه‌های ورزشی نیمه‌ تمام استان به بهره‌برداری برسد، سرانه ورزشی به ۱.۵ متر مربع می‌رسد که اتفاق خوبی است.

 وی با اشاره به مصوبه منطقه آزاد در استان گفت: ایجاد منطقه آزاد در ۳ منطقه مازندران به تصویب رسیده و فرآیند اجرایی آن در حال انجام است و همچنین توسعه ۳ فرودگاه استان و راه اندازی قطعه یک آزاد راه شمال - تهران بیانگر توجه ویژه دولت و شخص معاون اول رییس جمهوربه استان مازندران است.

استاندار مازندران با اشاره به حضور انبوه گردشگران به استان خواستار فراهم شدن زیرساخت های لازم برای توسعه بیش از پیش مازندران و خدمت رسانی مناسب به گردشگران و مردم شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز