خبرگزاری کار ایران

بخشدار کلیجانرستاق ساری:

گردشگری ظرفیت مناسب برای معرفی آیین ها و محصولات کشاورزی است/تخصیص 800 میلیون تومان برای بارسازی پل علویکلا

asdasd
کد خبر : ۸۰۰۶۹۵

بخشدار بخش کلیجانرستاق گفت: بهره گیری از ظرفیت های گردشگری فرصتی مناسب برای معرفی آداب،رسوم ،آیین ها و محصولات کشاورزی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا،مرتضی بابایی لولتی بعد از ظهر امروز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: بخشداریها بعنوان نماینده عالی دولت  در بخش عنصر پیاده سازی سیاست های دولت و برقراری نظم و امنیت  را به عهده دارد.

وی به پروژه ساری - تاکام اشاره کرد و افزود: این پروژه در دو فاز تعریف شد فاز اول به طول 13. 5 کیلومتر که تاکنون پیشرفت فیزیکی 81 درصدی و پیشرفت ریالی 78 درصدی داشته است.

بخشدار کلیجانرستاق ساری گفت: فاز دوم این پروژه نیز به طول 8 کیلومتر که 54 درصد پیشرفت فیزیکی و 57 درصدپیشرفت ریالی دارد.

وی به افزایش سطح گیاهان گلخانه ای در بخش کلیجانرستاق اشاره کرد : دولت در این زمینه حمایت های ویژه ای داشته 

و کشت گلخانه ای هیدروپونیک در این بخش مورد توجه قرار گرفت.

بابایی با اشاره به اراضی کشاورزی در این بخش گفت:از 2 هزار  600 هکتار اراضی کشاورزی برنج حدود 300 تا 400 هکتار در محدوده رودخانه زارم رود واقع شده است که همیشه جزء اراضی پر استرس که معمولا با بی آبی و کم آبی مواجه بوده است.

وی افزود: سال گذشته در این حوزه با مشکل کم آبی مواجه شدیم که با بررسی های انجام شده متوجه شدیم فردی در مسیر رودخانه اراضی کشاورزیش را  با ردیف خشک زاری مسطح کرده و آب را با 3 کیلومتر پمپاز می کرد و کشاورزان از پساب های مانده استفاده می کردند. با پیگیریهای صورت گرفته مجوز موقت مربوطه سلب امتیاز و مشکل کم آبی با تشکیل شورای کشاورزی مدیریت شد.

بابایی به سیلاب روزهای پایانی سال 97 و خسارت های ناشی از آن اشاره کرد و گفت: این سیلاب منجر به خسارت های زیادی در حوزه زیرساختی شد که بخشی از آن مربوط به  کشاورزی بوده است که با تلاش های صورت گرفته صد درصد اراضی کشاورزی زیر کشت رفت.

بخشدار بخش کلیجانرستاق شهرستان ساری به پل علویکلا راه ارتباطی 11 روستای این بخش که در سیل روزهای پایانی دچار آسیب جدی شده بود اشاره کرد و گفت:  به دلیل اینکه مسیر جایگزین روستای بالاکولا نیز دچار رانش شده بود با سازه های بتنی از پیش ساخته بر روی گوشواره های این پل مشکل تردد را مرتفع کردیم.

 بابایی ادامه داد: حدود 800 میلیون تومان برای بازسازی پل علویکلا تخصیص داده شده است.

وی با بیان اینکه 650 میلیون تومان برای جبران خسارت در حوزه راه در نظر گرفته شده است،گفت: 5 نقطه از محور روستایی منتهی به روستای سقندیکلا شاهد رانش بودیم که 200 میلیون تومان برای بهسازی این محور که چند روستای دیگر نیز از آن می گذرد ، درنظر گرفته شده است.

بابایی در بخش دیگر از سخنانش گردشگری را یکی از ظرفیت های مهم در بخش کلیجانرستاق برشمرد و توضیح داد:کلیجانرستاق نزدیک ترین بخش به شهرستان ساری است که هتل سالارده،استخرآرامش،آستانه پهنه کلا،سایت پروازی سرکت ،سد شهید رجایی و صنایع چوب و کاغذ مازندران از ظرفیت های مهم گردشگری این بخش است.

وی به برگزاری جشنواره ها از جمله جشنواره پیاز سرکت اشاره کرد و گفت: جشنواره ها  بهترین فرصت برای معرفی آیین ها ، آداب و محصولات کشاورزی و ایجاد اشتغال است ؛ البته برگزاری جشنواره ها در سطح وسیع نیاز به زیرساخت دارد.

بخشدار بخش کلیجانرستاق ساری جمعیت بخش کلیجانرستاق را 13 هزار نفر اعلام کرد و افزود: با جمعیت شناور این میزان به 20 هزار نفر افزایش پیدا می کند.

بابایی شمار روستای تحت پوشش این بخش را 47 روستا عنوان کرد و گفت: از این تعداد 49 روستا دارای دهیاری مصوب هستند که دهیار یک روستا در مرحله گزینش و معرفی است. 

وی افزود: 8 روستای بخش فاقد دهیار بوده که 5 روستا به دلیل حدنصاب نرسیدن جمعیت،فاقد شورا و 3 روستا دارای شورا بوده ولی دهیار ندارند.

بابایی تصریح کرد: روستاهایی که دهیار ندارند و فاقد شورا هستند،موجودیتشان توسط شوراهای فرادست مانند شورای بخش شهرستان مدیریت می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز