خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی مازندران:

ایمنی کارگران و محیط کار از اهمیت بالایی برخوردار است/تشکیل 18 هزار کمیته بازنشستگی در سال 97

asdasd
کد خبر : ۷۹۹۸۵۴

کامران اصغری از تشکیل 18 هزار کمیته بازنشستگی در سال 97 خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،کامران اصغری صبح امروز دوشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: رسانه ها در خدمت رسانی به قشر کارگر جامعه نقش موثری دارند.

وی افزود: حوزه فنی،فنی ترین و پر استرس ترین حوزه در  اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی است.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی مازندران شمار پرونده های ورودی به مراجع قضایی را 17 هزار پرونده در سال 97 برشمرد و افزود: وقتی نیروی کار افزایش پیدا می کند به همان ترتیب شکایات و اختلافات نیز افزون می شود.

وی اعلام کرد: 504 میلیارد تومان اعتبار در سال 97 در حوزه روستایی و عشایری داشتیم که تاکنون 300 میلیارد تومان بین متقاضیان پرداخت شد و مابقی نیز در حال پرداخت است.

اصغری از پرداخت 32 میلیارد تومان اعتبار در بخش مشاغل خانگی در سال قبل خبر داد و گفت: 46 کاریابی در استان با نظارت صد درصدی این اداره کل زمینه ایجاد اشتغال را برای افرادی جویای کار فراهم می کنند .

وی با بیان اینکه 13 تا 14 هزار تعاونی در مازندران وجود دارد که 60 تا 70 درصد آنها فعال هستند،ادامه داد: تلاش می کنیم مابقی تعاونی ها نیز فعال شوند.

اصغری تصریح کرد: برای ارتقای اقتصاد تلاش کردیم تا تشکیل تعاونی ها برای متقاضیان تسهیل شود.

وی با مهم بر شمردن نقش کارگران در ارتقای اقتصاد جامعه ،افزود: ایمنی کارگران و محیط کار از اهمیت بالایی برخوردار است چنانچه این موضوع در محیط کار لحاظ نشود انگیزه کار برای کارگر کاهش پیدا می کند.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی مازندران با بیان اینکه 112 مورد بازرسی دوره ای با هدف کاهش حوادث ناشی از کار در استان انجام شده است، افزود: 596 کمیته بررسی از سال 92 برای 80 هزار مشاغل سخت و زیان آور در استان تشکیل شد.

وی همچنین از تشکیل 18 هزار کمیته بازنشستگی در سال 97 خبر داد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز