خبرگزاری کار ایران

در پویش رسانه ای باورهای مردمی و کیفیت مواد لبنی مطرح شد:

افت 15 درصدی مصرف محصولات لبنی در مازندران/ تشکیل قرارگاه غذایی در سازمان غذا و داروی استان

asdasd
کد خبر : ۷۹۹۷۷۲

نائب رئیس انجمن صنایع غذایی مازندران از افت 15 درصدی مصرف محصولات لبنی در مازندران خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،حسن مکرمی درباره پالم و مصرف آن گفت: در مصرف لبنیات باید سراغ لبنیات پاستوریزه رویم.

وی با اعلام اینکه قرارگاه غذایی در سازمان غذا و دارو تشکیل شده است ،افزود: شاخص مخاطرات گروه های مختلف غذایی از این طریق شناسایی خواهد شد و وظیفه دولت و دستگاه های نظارتی، کاهش مخاطرات است.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، بهداشتی و آشامیدنی علوم پزشکی مازندران با اشاره به رنگ های خوراکی گفت: از تعداد رنگ هایی که مصرف می کنیم تعداد محدودی از آنها مجاز هستند.

اسماعیل خاتمی مقدم نیز در ادامه با بیان اینکه رابطه بخش صنعت با حوزه اطلاع رسانی قطع است درباره بالابودن قیمت محصولات لبنی بیان کرد: در حال حاضر شاهد 15 درصد افت مصرف محصولات لبنی هستیم.

وی افزود: 70 درصد قیمت تمام شده لبنیات را شیرخام 10 درصد دستمزد،10 درصد بسته بندی و سایر هزینه ها تشکیل می دهد.

نائب رئیس انجمن صنایع غذایی مازندران اعلام کرد: اگر قیمت شیر خام  نسبت به سال قبل 80درصد رشد یافته  صنایع سلولوژی نیز رشد  180 درصدی داشته است.

وی با بیان اینکه اقتصاد دستوری به نفع تولیدکنندگان و مشتریان نیست گفت: کمتر از 30 درصد محصولات غذایی که مصرف می شود صنعتی و مابقی غیرصنعتی است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز