خبرگزاری کار ایران

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مازندران مطرح کرد:

شناسایی تهدیدات زیست محیطی گام نخست پدافند غیر عامل

asdasd
کد خبر : ۷۹۹۱۰۳

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مازندران با بیان اینکه حفظ و حراست از جان و مال مردم یکی از وظایف پدافند غیرعامل است که در گام نخست باید تهدیدات زیستی شناسایی شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا،حسین منفردی در نشست خبری مشترک با رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه حفظ و حراست از جان و مال مردم یکی از وظایف پدافند غیرعامل است که در گام نخست باید تهدیدات زیستی شناسایی شود، اظهار داشت: تهدیدات متعددی برای انسان‌ها وجود دارد که از جمله آن می‌توان به تهدیدات زیستی اشاره کرد که این نوع تهدید اولویت نخست برای مازندران است.

وی با اشاره به اینکه مگس میوه از جمله آفت‌هایی است که در حوزه کشاورزی وجود داشته و با تغذیه افراد سر و کار دارد، افزود: مگس میوه از 40 سال قبل وارد شد و در همه این سال‌ها فعال بوده اما امسال زاد و ولد و شدت آن نسبت به سال‌ های گذشته بیشتر شد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مازندران با بیان اینکه 13 کارگروه پدافند غیرعامل در استان فعال است، گفت: کارگروه پدافند غیرعامل جهاد کشاورزی از جمله کارگروه‌های فعال در بخش کشاورزی است .

وی به آفت شب ‌پره شمشاد اشاره کرد و ادامه داد: این آفت از سال 93 وارد استان شد البته در این راستا اقدامات زیادی مانند مبارزه مکانیکی و شاخه‌زنی در شمشادستان‌ ها انجام شد.

منفرد اظهار کرد: در حال حاضر منابع طبیعی نوشهر و ساری  اقدام به تولید یک میلیون و 800 هزار اصله نهال شمشاد کردند که تا پایان سال به 2 میلیون اصله نهال خواهد رسید.

وی تصریح کرد: مهمترین فعالیت پسماند پیشگیری است زمانی پیشگیری انجام می گیرد که پیش بینی دقیق داشته باشیم.

منفرد فرهنگ سازی را زمینه ساز پیشگیری دانست و افزود:نگاه علمی کارشناسان و تجربه کشاورزان برای انجام این کار لازم است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مازندران همچنین از برگزاری دومین همایش ملی حفاظت از زیرساخت های حیاتی کشور در 27 و 28 آبان ماه سالجاری در مازندران خبر داد و گفت: البته این همایش برای نخستین بار در مازندران برگزار می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز