خبرگزاری کار ایران

رئیس هیات نجات غریق استان مازندران:

۲۲۰۰ ناجی در سواحل مازندران در حال فعالیت هستند

asdasd
کد خبر : ۷۹۸۷۵۴

رئیس هیات نجات غریق استان مازندران در دیدار خبرنگاران بابلسر گفت: ۲۲۰۰ نفر ناجی در سواحل استان مازندران در حال فعالیت می باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا،نقی کریمیان با اعلام این خبر افزود: با وجود اینکه ۱۵ هزار نفر کارت رسمی نجات غریق از فدراسیون جمهوری اسلامی را دارا می باشند، ۳۵۰۰ نفر از آنان در سامانه نجات غریق (مبین) ثبت نام شده اند.

وی اظهارداشت: از بدو ورود من در تاریخ ۹۵/۳/۶ در مسئولیت نجات غریق استان، بیش از ۶۰۰ نجات غریق به دلیل نداشتن وضعیت مناسب اعم از پرخاشگری، خالکوبی و مواردی از این دست از جمع ناجیان خارج شدند.

به گفته کریمیان؛ روسای هیات را از ۱۲ به ۳۲ هیات رساندیم و با در نظر گرفتن کلاس های آمادگی و باز آموزی برای منجیان، کارت آمادگی در نظر گرفته شد.

رئیس هیات نجات غریق مازندران بیان داشت: ناجیان غریق به عنوان خط شکن و پرچم دار در خط اول نجات هستند. وی با اشاره به اینکه هیات نجات غریق مازندران دارای ۱۲ کمیته در سطح استان می باشد افزود: ۹۵۰ نفر از ناجیان استان حقوق دولتی دریافت می کنند.

کریمیان در ادامه اظهارداشت: هیات نجات غریق استان موظف است همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۲۰ در دریا و سنگچین ها از شناگران حفظ و مراقبت نماید که این مسئولیت در استان مازندران با دارابودن ۵۰۲ کیلومتر ساحل از گلوگاه تا رامسر بر عهده این هیات می باشد.

نقی کریمیان به آمار وضعیت دریا در خرداد، تیر و مرداد سال ۹۸ اشاره کرد و گفت: تا ۲۲ مرداد امسال، دریا ۱۶ روز آرام، ۲۹ روز نیمه آرام و ۳۹ روز طوفانی بوده است که در دریای آرام یک ناجی می تواند همزمان ۴ نفر را از غرق شدن نجات دهد ولی در دریای طوفانی ۴ ناجی باید یک نفر را نجات دهند.

او ادامه داد: در خرداد امسال ۳ نفر، تیر ۸ نفر و تا روز ۲۲مرداد ۷ نفر در دریای مازندران غرق شدند.

کریمیان تعداد نجات یافتگان خرداد، تیر و مرداد ۹۸ را به ترتیب: ۲۶۹، ۳۷۲ و ۲۷۳ نفر اعلام کرد.

رئیس هیات نجات غریق مازندران شهرهای بابلسر و محمودآباد را از شهرهای خاص از لحاظ تلفات بیشتر در استان برشمرد و تصریح کرد: این دو شهر پرجمعیت ترین شهرهایی می باشند که مسافران بیشتری به آنجا سفر می کنند.

وی بیان کرد: هرساله از ۱۰۰ ناجی نمونه استان در مراسمی تجلیل می شود.

گفتنی است: دفتر هیات نجات غریق مازندران از ۲۵ آذر سال ۹۷ به جهت خدمات بهتر، سریعتر و آسان تر به هموطنان و هیات های شهرستانها در استان، به بابلسر منتقل شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز